Taustapildil on Rolls-Royce Corniche

Prantslased tunnevad corniche´idena käänulisi, lummavate vaadetega mägiteid. Selliseid on näiteks Nice´i ja Monte Carlo vahel tervelt kolm erinevat. Jõukad britid tavatsesid Lasuurrannikul suvitada ja sõitsid nimetatud teid pidi meeleldi oma esinduslike autodega. Loogiline, et autode aerodünaamikast sügavalt huvitatud  prantslase Georges Paulini kujustatud   ainulaadne voolujooneline  Bentley-sedaan  (1939)  selle võõrapärase nime sai.

  Paulini ideed vormistas Seine´i departemangus tegutsenud kerefirma Vanvooren. Autot katsetati intensiivselt mandri-Euroopa kiirteedel, see sattus mitmel puhul avariidesse. Rängim neist leidis aset umbes 10 tuhande kilomeetrise läbisõidu juures. Väidetaval prototüüp küll taastati, kuid alanud sõja käigus hävis see Dieppe´is lõplikult 1940. aastal.

  Meenutagem, et kolmekümnendate aastate esimesel poolel läks pankroti äärele jõudnud Bentley  Rolls-Royce´i valdusse, loomulikult järgnes konsortsiumi mudelivaliku unifitseerimine. Erinevaid embleeme kandvad autod olid nii sisult kui vormilt samad. Inimesed, kes ei soovinud silma paista, ostsid pisut odavama auto, mis kandis radiaatoriümbrise kohal väljakutsuva Lendava Leedi asemel tiivulist B-tähte.

  Kandugem mõttes kuuekümnendatesse. Rolls-Royce´i kandekerega sedaanile Silver Shadow järgnes 1966. aastal sedaankupee ja poolteist aastat hiljem kabriolett. Loomulikult oli too sedaanist haruldasem ja 3000 naelsterlingi võrra kallim, makstes ligemale 11 tuhat. Nimi Corniche võeti seeriaautol kasutusele 1971. aastal. Ehitati seda mudelit neljas erinevas seerias lausa 1995. aastani välja. Kabriolette oli pea kaks korda rohkem kui sedaane, kokku tehti neid 3239. Bentley märki kandis seevastu kõigest 77 Corniche´i, neist 63 olid sedaanid. Olgu lisatud, et Corniche´i kui eksklusiivmudeli siseviimistluse tase ületas kaugelt esimese viie aastaga 16 717 eksemplaris toodetud Silver Shadow oma.

  Vahepeal aset leidnud inflatsioonist nõnda palju, et 1989. aastal küündis Corniche III hind peaaegu 124 tuhande naelsterlingini ja kolme aasta möödudes lähenes Corniche IV oma 164,5 tuhandele.

  Erimudelid on kõrgeimas hinnaklassis alati teretulnud. Sestap loodi uue sedaani Silver Seraph baasil sajandivahetuseks uue põlvkonna Corniche.  Ajad olid segased, Rolls-Royce läks BMW omandusse, Bentley aga allus nüüdsest Volkswagenile. Silver Seraphit käitas BMW V-12 mootor, seevastu uue Corniche´i kapoti alt võis leida turbolaetud V-8 võimsusega 325 hj.

  Uue sajandi Rolls-Royce´id ja Bentley´d olid kasvanud nii mõõtudes kui kaalus. Telgede vahe küündis avaautol 3,11 meetrini, pikkus 5,4meetrini ja tühimass ületas 2,7 tonni raja. Vastse Corniche´i välimuses leidus mitmeid retro-elemente. Viimistlus oli loomulikult kõrgeimal võimalikul tasemel, tegu oli ju valiku tippu kuuluvate autodega. Kujustuselt ja tehnikalt kopeeris Corniche Bentley mudelit Azure.

  Meie piltidel näeme USA-s müüdud kreemikasvalget eksemplari, mille baashind oli aastal 2000 tervelt 359 900 dollarit. Tegu oli niisiis kalleima seerialise Rolls-Royce´iga. Jõuallikas oli ühendatud neljakäigulise automaatkäigukastiga. Pruugiti kliirensiregulaatoriga adaptiivset vedrustust, võimendiga lattrooli ning nelja ventileeritavat ketaspidurit.

  Mainitud võimsusest piisas, et anda autole tippkiirus  220 km/h, kiirendusvõime mõõduks oli 8 sekundit. Kolme aasta jooksul valmis umbes 400 Corniche´i. Autode sisemus oli viimistletud Connolly naturaalnaha, villaste Wiltoni vaipade ja hoolikalt valitud väärispuiduga. Klimaator töötas eraldi kahte tsooni, CD-mängija mahutas kuus plaati.

  Sel suvel oksjonile pandud eksemplari läbisõit on uskumatult väike. Floridas, New Yorgis ja Californias on auto 20 aastaga läbinud kõigest 38 500 miili. Väga heas konditsioonis kabriolett vahetas omanikku pelgalt 99 000 dollari eest. Võrdluseks võib öelda, et lähiminevikus on taoliste Corniche´ide eest makstud nii 117 875   eurot kui koguni 189 750 naelsterlingit.