Absoluutse lootusega

  Paberväljaandeid tabanud kriis on üldteada fakt. Tiraažid vähenevad, aga vastavalt ka reklaamirahad. Terve hulk autoajakirju on viimastel aastatel turult lahkunud. Teised teevad jätkamiseks meeleheitlikke pingutusi.

  Täna pakutakse kahe üldtuntud USA ajakirja aastatellimust koduturul kokku 15 dollari eest. See teeb 62 senti tükist, mis on naeruväärselt odav ja tegijate vaatevinklist lausa alandav. Tuntud nädalaväljaanne AutoWeek on üle läinud veelgi õhemale paberile ning ta sisulehekülgede arv kahanenud umbes kahekümnele. Seega on iga Autoleht täna juba sisukam oma kuulsast eelkäijast.

  Midagi sellist pole ammu kuulnud, et keegi neis lämmatavais oludes uue soliidse ajakirjaga turule tuleks. Aga läinud nädalal see Suurbritannias ometi juhtus. Saage tuttavaks: Absolute Lotus, sajaprotsendiliselt üksnes kuulsale margile pühendatud ajakiri hakkab ilmuma kuus korda aastas.

  Võib ju arvata, et teatud toetusrahad tulevad Hiina firmalt Geely, kelle valdusse Lotus täna kuulub, aga see on pelgalt spekulatsioon. Kirjastaja nimega Performance Publishing Ltd. läks sellele sammule veendumuses, et kodu- ja välismaal leidub piisavalt vanu ja uusi Lotuse-entusiaste, kes on nõus aastatellimuse eest vastavalt 25 ja 37 (Mandri-Euroopasse, kaasa arvatud Eestisse) naelsterlingit välja käima.

  42 eurot jagatud kuuega teeb tükihinnaks 7 eurot ehk umbes sama palju kui tuleb välja käia Autoelehe väljaande Autoentsüklopeedia ühe vihiku eest. Igas ajakirjas tahab toimetaja Ian Stent kokku panna koosluse, mis kajastaks heal tasemel Lotuse minevikku, tänapäeva ja isegi tulevikku. Lisatud näidisleheküljed peaksid andma ettekujutuse, et ollakse õigel teel.

  Kui oled jälginud margi arengut aastast 1960, omad rea raamatuid ja suurel arvul pressimaterjale aastatest 1973-2003, siis on minevikku puudutava informatsiooniga raske üllatada. Aastates friigile – aga neid pole vähe – on eelkõige huvitav ülevaade täna firmas toimuvast, samuti võimalikud arengusuunad. Uue ajakirja jätkusuutlikkuse aluseks saab olla üksnes see, kui kirjutajatel ja fotograafidel õnnestub köita noort ja väga noort lugejat informatsiooniga, mida teistest väljannetest ei leia.

  Kas selline ühe margi ajakiri on vajalik? Meie kui autoinformatsiooni levitamise sees kaelani olevad isikud saame vastata vaid üheainsa sõnaga – absoluutselt!