Automargi Brabham taassünd

Võidusõidu ajaloo huvilised mäletavad kindla peale, et austraallasest tippvõidusõitja Jack Brabham ja insener Ron Tauranac asutasid 1962. aastal oma tiimi ja vormalautosid Brabham hakati ehitama indeksi BT all.

  Nelja aasta möödudes sündis midagi enneolematut. Mudelil Brabham-Repco BT19 võitis Jack Brabham oma kolmanda meistritiitli. Mitte eales varem ega ka hiljem pole F1 maailmameistriks tuldud omanimelise autoga. Pealegi käitas vormelit mitte Euroopast ostetud, hoopis kohapeal välja arendatud kaheksasilindriline mootor.

  Ka aasta 1967 oli margile edukas, kui uusmeremaalane Denny Hulme võitis maailmameistriks tulles oma tööandjat 51 punktiga 46 vastu. Siis aga tuli areenile Cosworthi võrratu võidusõidumootor DFV, mis erinevatesse autodesse panduna tegi rea aastate jooksul puhta töö. Kuuekümnendatel ehitati margi Brabham all umbes pooltuhat väiksema kaliibriga vormelautot. Läbi aegade saavutati Brabhamitega 35 GP võitu ja 4 maailmameistri tiitlit F1 klassis.

  Sir Jack Brabhami pojal, samuti võidusõitjana tegutsenud David Brabhamil tuli idee mark taasasutada umbes tosin aastat tagasi. Teades hästi, kuivõrd tõsise ettevõtmisega on tegu, valmistati iga arenguetapp hoolega ette. Tegutseti tasa ja targu, nõnda et Brabham Automotive´i avamise galaürituseni Londonis jõuti alles tänavu 3. mail. Ühtlasi teatati seal, et vastse margi oluliseks partneriks on saadud Microsoft.

  David Brabham valis keerulise tee, otsustades esmesena valmistada 5,4liitrise V-8 mootoriga superauto. Ülelaadimist esiklapsel Brabham BT62 ei pruugita, aga sellegipoolest on saavutatud väljapaistev erivõimsus 0,73 hobujõudu kilogrammi kohta. Süsinikauto kuivmass on kõigest 972 kg, võimsus ulatub 710 ja pöördemoment 667 Nm-ni.

  Tõsiselt on tegeldud aerodünaamikaga, nõnda et survejõud küünib enam kui 1200 kg-ni. On teisisõnu võrdne auto stardikaaluga. Partneriks rehvide alal on valitud Michelin, kellega loodetakse välja arendada tänasest veelgi ainulaadsemate omadustega „jalavarjud“.Esimest mudelit loodetakse ehitada tervelt 70.

  Esimesed eskemplarid tahetakse tellijatele üle anda selle aasta viimastel kuudel. Auto baashind on miljon naelsterlingit (1,13 miljonit eurot), sellel lisanduvad loomulikult maksud. Omanikele pakutakse kiirsõidualast väljaõpet. David Brabham kui Le Mans´i ööpäevasõidu võitja oskab õpetamise kahtlemata efektiivseks muuta.