Esimesi teated hüperdžiibist

   Väikesed, originaalsetest ideedest ja lahendustest tulvil autoehitajad käituvad mõnel puhul veidralt. Näiteks andis New Jerseys (USA) paiknev Triton Solar teada, et võtab juba vastu oma esimese autoalase toote Model H ettemakseid, 5000 dollarit käsiraha. Edaspidi tuleb maksta veel vähemalt 135 000 dollarit, erisoovide puhul aga rohkemgi veel. Samas pole firma kasinal saidil mitte kuigi põhjalikku auto kirjeldustki, detailidesse süüvivast ülevaatest rääkimata.

  Mis meil siis tänase seisuga teada on? Neile, kellele meeldib Cadillac Navigator (ja neid pole sugugi nii vähe), meeldib loomulikult ka Triton Model H. Ka see massiivne, 5,69 meetrit pikk auto mahutab 7-8 inimest, aga ta võimsusvaru on 3,5 korda suurem! 1500 hj pole siiski elektriautode maailmarekord, see kuulub teadupärast 2000 hobujõuga hoopis kleenukesele Lotus Evijale. Model H nelja elektrimootori tohutu pöördemoment tagab meeletu, sellesama Evija või ka võimsaima Ferrariga võrdse kiirendusvõime – 3 sekundit „sajani“! Kas see on mingi müügiargument, kui veate oma kaasat, viit last ja inimese parimat sõpra? Või kas seegi, et istmete pakkimise järel tekib autos lausa 5,66m³ kaubikulaadne veoseruum pika telgede vahega Navigatori 3,40m³ vastu. Selge on, et selles autos pidi kavandajate meelest olema kõik hüper, vähemaga leppida polnud neil lihtsalt võimalik.

  Evija akukomplekt kindlustab 400km sõiduvaru, aga Model H 200kWh akud tagavad enam kui 1100km vahemaa läbimise elektritanklate vahel. Bensiiniautode viimane eelis on sellega esmakordselt täielikult likvideeritud. Tritoni tühimass 2406 kg jääb mahukatest akudest hoolimata alla suurema Navigatori 2745 kg-le. Auto tuleb toime lausa seitse tonni kaaluva haagisega.

  Ehituslikest üksikasjadest on teada, et õhkvedrustus vähendab auto kliirensit kiiruse kasvades. Aerodünaamikaga on tõsist vaeva nähtud. Näiteks asuvad uksekäepidemed katmikuga samas tasapinnas, autosse saabuva jahutusõhu hulka aga muudetakse koguriavade ristlõike muutmise teel vastavalt vajadusele. Käepide tõuseb haaratavaks, kui juht läheneb sellele elektroonilise võtmehoidjaga. Autosse sisenemist hõlbustavad vajalikul hetkel kere alt välja libisevad laiad astmelauad.

  Nüansid nagu automaatne klimaator, klaasitud katus, kumer puutetundlik monitor, kallis audiosüsteem, Bluetooth, Google Map, tagurduskaamera ja muu säärane on 150 000 dollari hinnaklassi kuuluval sõidukil ootuspärased.