Euro NCAP tegi aastakokkuvõtte

  Lõppenud aastal läbisid ohutuskatsete sarja 55 sõiduautot, neist pälvisid kõrge hinnangu tervelt 41 sõidukit. Selline tulemus kuulub katsetuste ajaloo parimate hulka ja annab ettekujutuse tootjate pingutusest, mis läheb esiteks autokerede ja teiseks ohutusvarustuse täiustamisse.

  Piisab vaid pilgust barjääriga täielikes või pooles ulatuses toimunud laupkokkupõrgetes moondunud autokerede väljanägemisele, et hoomata viimastel aastatel saavutatud edu määra. Idee on teadupärast selles, et säästmaks autos sõitjaid peab kere A-piilaritest ettepoole jääv osa ulatuslikult moonduma, aga sõitjateruumi osa võimalikult hästi oma kuju säilitama. Muuhulgas selleks, et uksed oleksid avariiohvrite kiireks vabastamiseks kergesti avatavad.

  Euro NCAP koostas nimekirja 2019. aastal autoklassides võitjaks tulnud sõidukitest. Suuremate pereautode seas olid võrdselt võidukad Tesla Model 3 ja BMW 3. seeria. Mõlemale jäi alla Škoda Octavia. Suurte linnadžiipide seas võidutses Tesla Model X Seat Tarraco ees. Väikeste pereautode hulgas kuulutati võitjaks Mercedes-Benz CLA, seda Mazda 3 ees.

  Väikeste linnadžiipide ja mahtuniversaalide tšempioni tiitel läks Subaru Foresterile Mazda CX-30 ja Volkswagen T-Crossi ees. Superminide seas jagasid esikohta võrdse tulemusega kaks autot, Audi A1 ja Renault Clio. Neile järgnes Ford Puma. Hübriidautode ja elektriautode kategoorias saavutas parima tulemuse Tesla Model 3 sama marki Model X-i ees.

  1997. aastal asutatud Euro NCAP, millel tekkis hiljem järgijaid mitmel kontinendil, on omamoodi „sandarm“, kes ei lase autotootjatel hetkekski lõdvestuda kõiges selles, mis sõidukite ohutumaks muutmist puudutub.