Küünileid vahetas omanikku miljoni euro eest

  Küünidesse, kuuridesse aastakümneteks unustatud ja siis kellegi poolt ühel õnnelikul hetkel avastatud vanasõidukid on tõusnud erakordselt kõrgesse hinda. Tendents tundub olevat pöördumatu, näitas hiljuti Prantsusmaal toimunud taoliste autode kollektsiooni müügi hiilgav tulemus. Tõsi ta on, et restaureerijale on taoline leid erakordselt ahvatlev, kuna reeglina on taas päevavalgusse toodud auto või mootorratas kas täiesti või siis peaaegu originaalne ja haruldaseks, seega väga kalliks osutuda võivate varuosade aega nõudev jaht jääb ära.

   Selliste juhtumite klassikaline näide on Suurbritannias Sandown Parkis sel nädalal müüdud 1954. aasta Bentley R-Type Continental. Neid sihvakaid kupeesid toodeti aastatel 1952-1955 kokku kõigest 208, neist 82 olid varustatud 4,89 liitrini „üle puuritud“ mootoritega algse 4,56 liitri vastu.

   1954. aasta kevadest oli mudel saadaval ka neljakäigulise automaatkäigukastiga sama käikude arvuga manuaalkasti kõrval. Eksklusiivne kupee sõitis vähemalt 185 km/h ja tegi kohalt võttes „sada“ umbes 14 sekundiga. 1952. aastal maksis auto tervelt 7608 naelsterlingit, ligemale 1,6 korda enam kui vastav sedaan. Auto ehitati tollal üsnagi tuntud võidusõitjale, hilisem omanik laskis liialt silmatorkava punakaslilla kere valgeks värvida.

   Oksjonikataloogis prognoositi vähemalt 15 aastat varjusurmas olnud sõiduki müügihinnaks arve 200 ja 400 tuhande naelsterlingi vahemikus. Viiekümne (!) potentsiaalse ostja vahel alanud kähmlus viis hinna (koos komisjonitasuga) aga tervelt 739 212 naelsterlingini, mis teeb eurodes l,03 miljonit. Pakkumisi tuli mitmelt kontinendilt, peale jäi üks saareriigi kollektsionäär. Tema arvestuse kohaselt tõstab korralik restaureerimistöö sõiduki hinna miljonist naelast (1,39 miljonit eu