Kiiruslikud austraalia Fordid ehitatakse nüüdsest peatehases

Tagasi kodus. Uus tippmudel Ford Falcon GT R-SPEC koos ajalukku läinud eelkäijatega.

Aastatel 1967-1976 ehitati Fordi forsseeritud mudelid austraalia entusiastidele Melbourne´is asuvas Broadmeadowsi nimelises monteerimistehases, hiljem aga tuuningufirma FPV väiketehases Glenbarry Roadil.

  FPV elik Ford Performance Vehicles jõudis autode keerukustudes ja konkurentsi teravdudes arusaamisele, et tavalisest hulga kallimate toodete kvaliteedi nimel tuleb iseäranis pingutada. Tuunitud autode tootmiseks sobis koostehall, kus sõidukid pandi kokku töösaartel sellise mõõduka tempoga, et tekiks võimalikult vähe vigu. Inimesed said eriväljaõppe. Võimsad jõuallikad koostati (ja koostatakse ka tulevikus) Geelongi mootoritehases parimete spetsialistide poolt. Üks mees paneb mootori FPV-le üksinda algusest lõpuni kokku ja jäädvustab oma nime mootoriplokile, võttes sellega ka täieliku vastutuse.

   2012. aastal näitasid Fordi rehkendused, et ratsionaalne oleks tuuningufirma ära osta ja avada peatehase juures väike koostetsehh. Töömeetodid ja personali väljaõpe peavad olema vähemalt sama head kui Glenbarry Roadil, pigem paremadki. Mõeldud-tehtud. Saabunud suvevaheaega pruugiti kasutuskõlvuliste seadmete üleviimiseks uude asupaika, samuti uute ülesseadmiseks ning 18. veebruaril pandigi FPV tsehhis kokku esimene tuunitud Ford Falcon GT R-SPEC.

   Tootma hakatakse kokku kaheksat põhimudelit ja kaht erimudelit. Kõigil neil on maht- või turbokompressori poolt üle laetud mootor, olgu siis reaskuuene või V-8 skeemiga. 24 klapiga kuuesilindriline arendab turbokompressori abiga 416 hj, aga viieliitrine nelja nukkvõlli ja 32 klapiga V-8, tuntud ka nime Miami all, annab mahtkompressori Harrop toel välja 449 hj. Need autod pole mõistagi sugugi odavad. USA dollariga täna praktiliselt võrdsetes Austraalia dollarites jäävad hinnad vahemikku 52 990-82 490. R-SPEC öeldakse olevat kiireim täna seerialiselt toodetav austraalia sõiduauto.