Kujustuskunstniku miljonidollariline mälestusmärk

Kingsepal ei pidada korralikke kingi olema ja kujustuskunstnik, kui ta on pelgalt töövõtja, võib reeglina üksnes unistada arakordse väljanägemisega luksusautost. Kaheldamatult andekal Ralph S. Robertsil vedas emaga, kes oli pojale kriitilisel hetkel nõus 700 dollarit laenu andma. See võimaldas Robertsil saada kolmandaks osanikuks New Yorgis tegutsevas autostiili büroos. See kandis tehtava töö euroopaliku elegantsi allakriipsutamiseks prantsusepärast nime LeBaron Carrossiers ja omas asukohta äritänaval, mille renti vaevu maksta suudeti.

Asjaolude kokkusattumise tõttu läks kontroll heale järjele tõusnud firmas hiljem Robertsi kätte ja kui hiiglaslik autokerede tootja Briggs tegi 1927. aastal ettepaneku kuulsaks saanud LeBaron ära osta, siis löödi õige pea käed. Firma kolis Detroiti. Vahepeal Fordi ja Lincolniga viljakat koostööd teinud LeBaron pööras tänu Briggsile üha enam tähelepanu Chrysleri korporatsiooni tippmudelit kujustamisele.

Pika, 3,7 meetrini küündiva telgede vahega autod Custom Imperial CL olid elegantsi tipp. Neid käitas reaskaheksane mootor töömahuga 6,3 liitrit ja võimsusega 135 hj, mis töötas koos neljakäigulise käigukastiga. Neljarattapiduritel oli hüdrauliline ajam. Pikk mootor nõudis pikka kapotti ja see saigi sõiduki silmapaistvate proportsioonide aluseks.

Viimase 1933. aasta CL-i, viieistmelise faetoni, laskis Roberts ehitada kingiks oma naisele. See oli veelgi elegantsem saritoodetuist, tänu madalamale asetatud esilaternatele, varurataste üleviimisele poritiivasüvendeist pakiruumi taha, tiivakaarte sujuvamaks muutmisele, kilpidega kaetud kodarratastele ning tagarataste varjamisele tiivakeset täitvate kilpidega. Robertsid kasutasid ainueksemplari kuni Californiasse kolimiseni aastal 1942.

Täielikult ennistatud uunikum jõuab veebruaris oksjonisaali ja pakkumise käigus võib ta hind CL-ide tavatasemelt 400-650 tuhat kergesti miljoni dollarini kerkida. Miljonihinda on seni makstud Robertsi tuntuima meistritüki, 1941. aasta futuristliku duubelfaetoni Chrysler Newport eest. Kuid see oli ju ideeauto, kui pruukida tänapäevast terminit.