Maailmarekord neljasilindriliste vallas

  7. juunil tuli Mercedes-Benz välja sensatsioonilise teatega, et Affalterbachis on tal seeriatootmisse läinud maailma kõigi aegade võimsaim neljasilindriline jõuallikas. Kaheliitrise töömahuga M 139 parameetrid on seeriamootori kohta tõepoolest hämmastavad. Liitrivõimsus ulatub näiteks baasvariandil 191 ja S-variandil koguni 208 hj-ni. Maksimaalne pöördemoment on esimesel 480 ja teisel 500 Nm.

  Mootor kaaluga 160,6 kg näeb väga keerukas välja ning ongi seda igas mõttes, ideedelt ja teostuselt. Kuidas teisiti oleksidki võimalikud tulemused, mis ületavad senise „rekordimehe“, 376 hj arendava M 133 saavutatu. S-variandi puhul lisandus tervelt 40 hj.

  416 hobujõuni jõuti kaud- ja otsepritse kombineerimisega ning pritserõhu suurendamisega 2,1 baarini. Reguleeritavate jaotusfaasidega nukkvõlle on loomulikult kaks, surveaste on 9:1, suurendati väljalaskeklappide ja väljalaskekollektori mõõtu. Poolitatud turbiinikojaga turbokompressori rull-laagrid kahandavad hõõrdekadusid ja lühendavad kompressori reageerimisaega madalatel pööretel. Kompressori maksimaalsed pöörded küünivad 170 tuhandeni

  Mootor seatakse autosse risti, aga on M 133-ga võrreldes pööratud 180 kraadi võrra. Turbolaadur ja väljalasketrakt asuvad sestap tulevaheseina läheduses, sisselasketrakti aga õnnestus lühendada. Mootor on kavandatud mudelitele CLA45, GLA45 ning uue põlve Mercedes-Benz AMG A45-le. Konkreetse mootori koostab üks vilunud mehaanik algusest lõpuni.