Maserati filigraanne imitatsioon müüakse oksjonil

12. mail Monacos peetavale oksjonile anti üles ühe viiekümenendate aastate kuulsaima vormelauto Maserati 250F ülitäpne koopia. Pole sugugi sagedane, et järeltehtud eksemplar saab FIA-lt dokumendi, mis auto autentseks tunnistab, sellega „võltsingu“ väärtust kõvasti tõstab ning ühtlasi lubab osaleda vanasõidukitele korraldatavail ametlikel võistlustel. Sellel 1954. aasta väljalaskesse arvatud eksemplaril on paberid korras ja hinnaprognoos jääb 540-620 tuhande euro vahemikku. Auto valmis ühe Maseratist väljaspool tegutsenud suurima asjatundja Cameron Millari töökojas ning on koostatud suurelt osalt originaalsetest osadest. Asi on selles, et Millar ostis omal ajal ühe edukama Maseratisid kasutanud tiimi Scuderia Centro-Sud varad, mille hulka kuulus autosid, varumootoreid ja muid komponente. Ostnud ära ka raami keevitamiseks kasutatud rakised, sündisid Millaril raamid, mida on võimatu eristada originaalidest. Sisuliselt pani Millar taas käima 250F-i tillukese saritootmise, mis kestis ajavahemikul 1972-1996. Koguni Juan Manuel Fangio ostis Millari koopia oma Argentinas asuva muuseumi tarbeks. Originaalide šassiinumbrid jäävad vahemikku 2501-2534. Millari koopial CM4 on pruugitud šassiilt 2505 pärit mootorit, käigukasti, vedrustust ja pidureid, rääkimata väiksematest detailidest. Fangio võitis selle algselt 240 hj arendanud mootoriga 1954. aastal nii Buenos Aireses kui Spas. Auto ostis endale 1957. aasta hooajaks rootslane Joakim Bonnier (kelle karjäär oli lühikest aega seotud tiimiga Scuderia Centro-Sud). Hiljem sai teise mootoriga varustet auto uue järjenumbri ja läks Torino automuuseumi valdusse, kus seisab tänini.