Oerlikon esines Berliinis kahe uudistootega

   Detsembrikuu teisel nädalal Berliinis peetud jõuülekannete näitusele pani Itaalia firma Oerlikon Graziano välja terve valiku oma uuenduslikest toodetest. Suuri uudised oli tal näidata kaks. Esiteks OGeco, mis peaks firma arvates kergendama ja kiirendama sõiduautode üleviimist hübriidajamitele. Teiseks aga kahekäiguline täiselektriline robotkast AVTR, mis sobib elektriautodele ja võimaldab neil muuhulgas ka kõiki nelja ratast vedavaina rakendada.

   120kW elektrimootor ja 6käiguline robotkäigukast integreeritakse OGecos läbi kaheastmelise planetaarreduktori. Sellega tagatakse mitu funktsiooni korraga: sisepõlemismootori käivitamine, elektriline võimendus, energia rekupereerimine ning käiguvahetuste ajal tekkivate momendikatkestuste elektriline „täitmine“. OGeco prototüüp monteeriti Mercedes-Benz SLS AMG 7käigulise DCT asemele ega nõudnud sellest rohkem ruumi. Katsetulemused on paljulubavad ja arendustöö liigub järgmisse faasi.

   Oerlikon Graziano peainsener Claudio Torelli rõhutab käiguvahetuste kiiruse ja kvaliteedi suhtes üha kasvavate nõuete täitmise vältimatust. OGeco sobib esialgu nii ees- kui keskmootoriga autodele, millel on tagavedu või siis jõuülekanne kõigile ratastele. Eesmärk on luua samalaadne lahendus ka põiki pööratud käigukastiga esiveolistele autodele.