Polestar saab viimast lihvi

Polestar (tähendab Põhjatähte) oli algselt Volvo võidusõiduosakond, aga on nüüd omaette, seejuures vägagi eksklusiivseks automargiks kujunemas. Hiinasse rajatud uus autotehas valmistub saritootmiseks järgmise aasta kaskpaigast.

  Seeriatootmisele eelneb mitu etappi. Tänaseks on jõutud viimitletud prototüüpideni, mis erinevad konveierile pandavatest autodest üpriski vähe. Neile, nõndanimetatud VP-dele järgnevad seadistusseeriatesse kuuluvada autod, mida vajadusel minimaalselt veel kohendatakse. Nii neid kui tootmisprotsessi ennast.

  Meie piltidel näete, kuidas Polestari katsetaja Joakim Rydholm märgadel teedel esiklapsega, Polestar 1 nimi, läbi udulaama sööstab. Tema ülesanne on hinnata auto sõiduomadusi pärast eelmistel prototüüpidel tehtud uuendusi.

  See auto, 600 hj ja 1000 Nm varuks, pole mingi mänguasi – tegu on väga heale juhile mõeldud sõidukiga, kes eeskujuliku juhitavuse hetkega ära tunneb. Polestar 1 on hübriidauto. Kaheliitrine, 315hj arendav kompressormootor on sel puhul kokku pandud kahe elektrimootoriga. Iga ratta haardumine on elektrooniliselt eraldi seaduv.

  Kena väljanägemisega 2+2 tüüpi kupee 5 meetrit pikas keres pruugitakse ohtralt süsinikplasti, mis annab tavalise teraskerega võrreldes suure kaalukokkuhoiu ja lisab kuni 45 % võrra väändejäikust. Auto võib saastamata sõita kuni 150 km, mis öeldaks olevat hübriidsõidukite seas maailmarekord.

  Esiklapsele järgneval mudelipaaril sisepõlemismootor puudub. Polestar 2 on elektriveoga sedaan, Polestar 3 aga samalaadne SUV. Tesla 3 konkurent saab arvatavalt valmis aasta möödudes.