Populaarseima Morgani noorenduskuur

  Morgan Motor plaanis oma täies ulatuses uuendatud mudelit Plus Four näidata Genfi autonäitusel, aga kuna nimetatu ära jäi, sõideti esmaeksemplariga Šveitsist tehasesse tagasi ja kate eemaldati sellelt kiiruga korraldatud pressikonverentsil. Plus Four on moodustanud margi tootmisprogrammi selgroo viimase 70 aasta vältel, alates mootoritega Stadard ja Triumph varustatud esiklastest viiekümnendatel aastatel. Möödunud sajandi lõpul toodetud Plus Fouri kapoti all leidus Roveri kahe ülanukkvõlliga kaheliitrine. 135hj võimsusvaru lubas sõita 195 km/h ja auto kiirendas „sajani“ 7,7 sekundiga.

  2019. aasta Plus Four oli küll pisut võimsam oma 154 hj-ga, kuid praktiliselt samade dünaamikanäitajatega. Tänase ülemaailmse võimsusvõidujooksu taustal, mis kõige kallimates autoklassides ületab kujutlusvõime piire, tuli siiski ka 70 000 naelsterlingi klassi kuuluv Morgan ulatuslikult ümber ehitada. Totaalse muutmise programm algas aastal 2015 ja „kivi ei jäetud kivi peale“. Uus liimitud alumiiniumplatvorm CX vahetas välja igihalja redelraami. See kindlustab kõigest 97kg kaalu arvestades silmapaistva jäikuse, luues aluse margilt oodatavatele sõiduomadustele.

  Tohutu, lausa 65 %-ni küündiva hüppe tegi mootori võimsus. Nimelt pandi kapoti alla BMW tubolaetud kaheliitrine, mis annab välja 255 hj ja 400 Nm. Uus Plus Four on vaid mõnikümmend kg raskem eelkäijast (kuivmass 1009-1013 kg), sestap kärbiti kiirenduse aega lausa 4,8 sekundini, tippkiirus aga küünib nüüd 240 km/h-ni. Tegu on peaaegu et kaheksasilindrilist, tükk maad kallimat mudelit Morganit Plus Eight iseloomustava tasemega. Võrreldes mudeliga Plus Six on uus auto 78 mm võrra kitsam, ta pikkus võrdub 3,83 meetriga.

  Autot on võimalik tellida kas kuuekäigulise manuaalkäigukastiga või kaheksakäigulise automaatkastiga. „Automaadiga“ varustatud auto kiirendab mõnevõrra paremini, tippkiiruse poolest on mõlemad mudelid võrdsed. 2019. aasta mudeliga võrreldes pole kütusekulu praktiliselt kasvanud ja jääb keskelt läbi 7 liitri kanti. Suurbritannias on baashind (koos käibemaksuga) 62 995 naelsterlingit.

  Uudiseks on automaatselt rakenduv LED-valgustus ees ja taga, kesklukustus ja ABS, samuti varem lisavarustusse kuulunud roolivõimendi, mohäärkatus ja päikesesirmid. Varem pole üldse pakutud lombilaternaid ja Bluetoothiga audiosüsteemi. Poolkäsitöönduslikule autole on võimalik tellida praktiliselt lõputut arvu erinevusi pisidetailides. Tellija paneb mosaiigi ise kokku Morgan Car Configuratot kasutades. Esimesed eksemplarid jõuavad klientideni selle aasta teises kvartalis. Parimatel aegadel on mudelit Plus Four müüdud aastas üle 200 eksemplari, eelkäijat sisukuselt kaugelt ületavale mudelile saab ennustada helget tulevikku