Timo Bernhard sõitis Nürburgringi absoluutrekordi

  Kes kiirete autode huvilistest ei teaks, et kui soovitakse mõne neist dünaamika kohta kõigi poolt aktsepteeritavat hinnangut saada, minnakse Saksamaal Nürburgringi 20,832 km pikkusele osale, mida tuntakse Nordschleife nime all.

  Huvitav on tõdeda, et absoluutne rekord on püsinud enam kui 35 aastat. Selle, tulemuseks 6.11,13, sõitis 28 mail 1983 620hj võistlussportautoga Porsche 956 C välja Stefan Bellof. 29. juunist on uus rekordiomanik samuti Porsche vabrikusõitja Timo Bernhard, kes tollel kaugel maipäeval oli kõigest kahe aasta ja kolme kuu vanune.

  Pikamaasõidu maailmameister ja Le Mans´i ööpäevasõidu kahekordne võitja Bernhard kasutas rekordi püstitamisel mudelit Porsche 919 Hybrid Evo, mille hobujõudude arv 1160 ületab kaugelt auto kuivmassi näitavat arvu 849. Tulemus 5.19,55 lõi Bellofi saavutust peaaegu 52 sekundiga!

  Tuleb muidugi tunnistada, et autot täiustati mitmeti, näiteks aktiivse aerodünaamika lisamisega, mis MM-võistlustel pole lubatud. Kohati suurenes aerodünaamiline survejõud sellele tänu umbes 50 protsendi võrra, järelikult kasvas ka kurvides saavutatud kiirus. Ringil sõitis Bernhard välja keskmise kiiruse 233,8 km/h, suurim fikseeritud kiirus oli 369,4 km/h.

  Millega saaks fantastilist tulemust võrrelda? Tänavakõlblike autode rekorditega näiteks, mis kõik on sõidetud 232 m lühemal ringil. Kaheksa aastat kuulus rekord Radical SR8 LM-ile tulemusega 6.48,28 ja alles läinud septembris õnnestus Lars Kernil see üle sõita. Ta kasutas Porsche mudelit 911 GT2 RS, kui läbis 20 600 m ajaga 6.47,25.