Uus emakeelne kodulehekülg „Automobilia” kirjeldab ja näitab rikkalikult...
Džiibinduse, iseäranis aga linnadžiibinduse võidukäik paraku ei lakka, olgu globaalse soojenemise retoorika ja jutud energeetilise sõltumatuse arendamise vajadusest kuitahes sugestiivsed. Läinud nädalal sai teatavaks, et kaubamärk Jeep on taas saatnud korda ime, müües aastaga esmakordselt üle miljoni auto – täpsemalt 1 017 019 eksemplari.
See arv viitab hüppelisele, lausa 39 protsendini küündinud juurdekasvule, sest aastal 2013 müüdi uue rekordina „kõigest“ 731 565 autot. Ameerika Ühendriikides oli juurdekasv pisut suuremgi veel – 41 % -, mis kergitas automüügi 692 348 ühikuni.
Margi president ja tegevjuht Mike Manley märkis rahuloluga, et lakkamatu kasv kestab juba viiendat aastat järjest, seda nii globaalses ulatuses kui USA-s endas. Täiesti ootuspärane, et aasta 2015 osutub veelgi edukamaks põhjusel, et pärast kümme aastat kestnud vaheaega algab maastikuautode tootmine taas Hiinas ning Brasiilias läheb käiku monteerimistehas. Läinud aastal suurenes läbimüük Hiinas enam kui kusagil mujal – tervelt 49 % võrra.
Mudelite arvestuses oli edukaim Grand Cherokee (279 567). Järgnesid Cherokee (236 289), Wrangler (234 579), Compass (134 629) ja Patriot (122 387).
Kolm päeva pärast kaubamärgi Jeep maandumist müügimiljonäride klubis teatas automark Škoda samalaadse verstapostini jõudmisest. Tema tulemus oli kahekümne tuhande võrra kangemgi veel, täpsemalt 1 037 200.
Lisatud piltidel näete alanud mudeliaasta toodangut väljast ja seest.