Mai taustapilt: Gemballa Mistrale

Üks maailma kuulsamaid Porsche-tuunijaid Gemballa GmbH tegutseb kõigest 20 km kaugusel Porsche tehasest. Teeb seda juba kolmekümne esimest aastat. Omanik Uwe Gamballa teadupärast mõrvati saladuslikel asjaoludel ärireisi ajal Lõuna-Aafrika Vabariiki. Pooleteise aasta jooksul pärast teda on uue tegevjuhi Andreas Schwarzi taktikepi all toodud välja mitu uudismudelit ja korrastatud rahavoogusid. Pildil oleva Porsche Panamera põhise Gemballa Mistrale debüüt leidis aset läinud aasta aprillis maailma tuntuimal eksklusiivautode näitusel Top Marques Monaco. Auto kere ehitati ringi selliselt, et terasplekist katmikudetailid vahetati suures osas välja süsinikplastist analoogide vastu, samuti ka kaitserauad. Kaalusääst ulatus umbes 70 kg-ni. Võtnud kasutusele suuremad turbolaadurid, ümber ehitanud sisselasketrakti ja summutid ning reguleerinud vastavalt mootorijuhtimise, saadi esmalt 610 hj ja 850 Nm. Seejärel valmistati ette teine forsseerimisaste, mis tagas 700 hj ja 1000 Nm. Schwarz rõhutab, et ülelaaderõhku pole tõstetud seejuures enam kui 1,1 baarini, mis mõjub hästi nende väga võimsate jõuallikate vastupidavusele. Mistrale rattad vahetati 22-tolliste vastu ja kergveljed on sepistatud, mitte valatud nagu Panameral. Ehkki mõõdult suuremad, ei kaalu sepisveljed rohkem kui baasmudeli 20-tollised. Bremboga koos modifitseeriti pidurid. Ees pruugitakse nüüd 411-mm perforeeritud kettaid ja taga on nende läbimõõt 380 mm, neid haaravad vastavalt 6 ja 4 kolviga sadulad. Ütlematagi on selge, et Mistralele eksklusiivse interjööri kujundamisel on tellijal sõna sekka öelda.