Margid

Taustapildil on Maserati 250F

Tänavu on meil kavas taustapiltidel tutvustada ajalukku kuulsusrikka jälje jätnud võidusõiduautosid, kuulugu need siis tippvormelite või võistlussportautode sekka. Autoehituskunsti tippnäidistena omas ajas peegeldavad nood ühtlasi insenerimõtte tollast hetkeseisu.

  Teise maailmasõja eelõhtul, suuresti tänu saksa autoinseneride erakordseile ponnistusile, hakati ehitama hunnituid kompressormootoreid. Toimus läbimurre ka autode koostamisel pruugitavates materjalides, elektrilistes komponentides, laagrites, rehvides, kütustes ja määrdeainetes.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on ASA 1000

Möödunud sajandi kuuekümnendad lisasid Itaaliale mitu uut sportautomarki. Lamborghini tõusis peagi Ferrariga võrdseks, Intermeccanica oli tegev läbi mitme aastakümne, aga A.S.A. Milanos pidas vastu vaid aastat viis.

Taustapildil on Bentley S2

Sel puhul võtame vaatluse alla auto, mille taolisi ehitati üldse üksainus, mille sünnilugu peidab endas tänini selgitamata salapära ning mis mõned aastad tagasi restaureerituna on endiselt heas konditsioonis, võimaldades tema eest täna küsida 575 tuhat dollarit.

Taustapildil on Hudson Italia

Kui üks automark läks kaduvikku enam kui kuus aastakümmet tagasi, mis peaksime me seda meenutama? Põhjusi on sellelgi puhul õige mitu. Esiteks oli Hudsonil oluline koht maailma tähtsaima, Ameerika autotööstuse loos. Teiseks mõjutas see autoehitust ka Euroopas, iseäranis Suurbritannias. Ning kolmandaks pole ülearune teha kummardus marki ligemale pool sajandit käigus hoidnud meestele ja naistele.

Taustapildil on MG TB

Kui keegi palub teil nimetada firma, millel on suurimad teened sportliku autosõidu juurutamisel massidesse, siis peaks see kahtlusteta kuuluma Briti markide hulka. Aston Martin või Bentley see autode kõrge hinna tõttu küll olla ei saa. Järelikult sobib enim MG, mis alustas Oxfordis tegevust 96 aastat tagasi.

Taustapildil on Bentley 3.5 Litre

Suurbritannia kuulsamaid automarke Bentley tuli Londonis ilmale 1919. aasta hilissuvel kahe seda perekonnanime kandva venna eestvõttel. Stardikapitali oli kasinalt ja paraku tuleb kohe ära öelda, et rahapuudus jäi ettevõtet nimega Bentley Motors Ltd. jälitama terve ta tosin aastat kestnud iseseisvuse vältel.

Taustapildil on Duesenberg Model A

  Indianapolises kolmekümnendatel ehitatud automudelist Duesenberg Model J on isegi eesti keeles ilmunud üht kui teist, alates paarist leheküljest 1979. aastal trükitud raamatus „100 autot“, kui tolle klassikute klassikuks saanud mudeli sünnist oli möödunud pool sajandit.

Taustapildil on Pope-Hartford

   Täpselt nagu meie eelmise loo kangelase nimi Autocar, et ütle ka marginimi Pope-Hartford tänasele keskmisele autohuvilisele vähimatki. Sel lihtsal põhjusel, et mõlemad margid olid läinud igavikuteele juba enne Esimese maailmasõja puhkemist.

  Kolonel Albert A. Pope´i haare masinaehituses, millesse ta süüvis juba üle-eelmise aastasaja seitsmekümnendatel, kujunes enneolematuks. Esmalt hakkas ta ühes õmblusmasinatehases valmistama jalgrattaid. Kolme aasta möödudes keskendus ta ainuüksi viimastele.

Syndicate content