Margid

Taustapildil on Maserati 250F

Tänavu on meil kavas taustapiltidel tutvustada ajalukku kuulsusrikka jälje jätnud võidusõiduautosid, kuulugu need siis tippvormelite või võistlussportautode sekka. Autoehituskunsti tippnäidistena omas ajas peegeldavad nood ühtlasi insenerimõtte tollast hetkeseisu.

  Teise maailmasõja eelõhtul, suuresti tänu saksa autoinseneride erakordseile ponnistusile, hakati ehitama hunnituid kompressormootoreid. Toimus läbimurre ka autode koostamisel pruugitavates materjalides, elektrilistes komponentides, laagrites, rehvides, kütustes ja määrdeainetes.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Porsche 356 Speedster

Porsche ainulaadne skeem ja kuju said alguse kolmest 1939. aastale kavandatud Berliin-Rooma pikamaasõiduks ehitatud kupeest Typ 60K10. Alanud sõja tõttu jäi see kahe liitlasriigi ühtsust toonitada püüdev üritus ära, aga dr Porsche isiklik autojuht Josef Goldinger kasutas üht eksemplari professori sõidutamiseks Berliini ja Volkswageni autotehase vahet, hoides 135km keskmist tunnikiirust.

 

Taustapildil on Mercedes-Benz 540 K

Sportautondusse olid Saksa margid Daimler ja Benz sukeldunud ammuilma enne nende ühekssaamist aastal 1926. 6-7 liitriste mootoritega mudeleid, mis kulmineerusid 1931. aasta 300hj SSKL-is, on õigusega peetud sportlikeks gigantideks.

Taustapildil on MG Magna

Briti automark MG jäi ületamatuks kõiges, mis puudatas sportautonduse viimist massidesse mitmel kontinendil ajavahemikul 1930-1960, samuti väikesemahuliste mootorite varal peetud võidu- ja rekordsõitudes.

Taustapildil on Buick Riviera GS

Neljaistmeline Ford Thunderbird lõi ja võimutses tervelt viis aastat autoklassis, mis, nagu hea lapse puhul kombeks, sai mitu nime - personal car, specialty car, personal-luxury car. Ainuvalitsusele pidi pigem varem kui hiljem lõpp tulema.

Taustapildil on Cadillac Eldorado Brougham

Igas mõttes maailmatasemel luksusauto loomisele mõeldi viiekümnendate esimesel poolel nii Fordi kui General Motorsi juures.

  Selline auto ei võinud väikese müügipotentsiaali tõttu ehitajale küll kasumit anda, küll aga näidata inseneride, kujustuskunstnike ning koostamiseks välja valitud töölisväe koorekihi võimekust. Tehniliste uuenduste, sealhulgas riskantsete evitamine oli otstarbekas just väikeseerias. Nõnda ka talitati.

Taustapildil on Franklin Series 11-B

Kõik autod siin ilmas on tegelikult õhkjahutusega, ainult et ühtedel jahutatakse mootorit õhuga otseselt, teistel aga toimub see läbi radiaatori ehk siis läbi vedelik-õhk tüüpi soojusvaheti.

 

Taustapildil on Roamer Model C-6-54

Kümnete Esimese maailmasõja ajal sündinud ja suure majanduskriisi puhkedes kiiresti hääbunud markide hulka USA-s kuulus ka Roamer Kalamazoos Michiganis. Linnas, mille kuulsaim auto kõigil aegadel oli Checker-takso.

Syndicate content