Margid

Taustapildil on Touring Arese RH95

Itaalia autokujustus omandas Teise maailmasõja järel maailmas vaieldamatu liidripositsiooni, aga selleks oli eelmise poolsajandi vältel  ära tehtud hiigeltöö. Kerefirmad nagu Sala ja Castagna tegutsesid vastavalt 1897. ja 1906. aastast, seejärel kehtestasid end Ghia, Boneschi, Bertone, Maggiora, Zagato ja  Coriasco. Neli aastat enne Pinin Farinat sündis Milanos CarrozzeriaTouring.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Rolls-Royce Corniche

Prantslased tunnevad corniche´idena käänulisi, lummavate vaadetega mägiteid. Selliseid on näiteks Nice´i ja Monte Carlo vahel tervelt kolm erinevat. Jõukad britid tavatsesid Lasuurrannikul suvitada ja sõitsid nimetatud teid pidi meeleldi oma esinduslike autodega. Loogiline, et autode aerodünaamikast sügavalt huvitatud  prantslase Georges Paulini kujustatud   ainulaadne voolujooneline  Bentley-sedaan  (1939)  selle võõrapärase nime sai.

Taustapildil on Isdera Commendatore

Mikroskoopiliste autovabrikute lood on iseäranis põnevad põhjusel, et nende sünni ja arengu taga on sageli vaid üksik ambitsioonikas persoon, kellel õnnestuvad asjad, mis tunduvad esmapilgul võimatud. Sakslase Eberhard Schulzi ponnistused on kestnud läbi  viie aastakümne ja neile ei näi lõppu tulevat, näitab 2018. aastal valminud kupee Isdera Commendatore GT.

Taustapildil on Lamborghini Jalpa

Ferrarile tõeliseks konkurendiks saanud mark Lamborghini sündis S. Agata Bologneses 1963. aastal, kui tõi välja nelja nukkvõlliga kaheteistsilindrilise mudeli 350 GTV, millele järgnes 120 eksemplaris ehitatud seeriaauto 350 GT. Tippmudelid nagu Miura, Countach ja Diablo jäidki domineerima eksootilise margi kohta räägitus ja kirjutatus, jättes kaugele varju mõõdukahinnalised kaheksasilindrilised autod.

Taustapildil on Cadillac Eldorado

Meie saidi lugejate seas pole ainsatki, kes poleks kuulnud Ameerika margi Cadillac olulisust selle maa ja terve maailma luksusautoehituses pea 120 aasta vältel. Cadillaci ajalugu sisaldab saavutusi kõigis valdkondades sõidukite konstruktsioonist alates ja turundusega lõpetades.

  Cadillacil oli täielik õigus kasutusele võtta maailmastandardi mõiste, näiteks seoses haruldaste, lausa 16silindriliste automootorite tootmisega võrreldamatutes kogustes, seda juba kolmekümnendatel aastatel.

Taustapildil on Maserati Mexico

Esialgu tosina aasta vältel Bolognas ja 1938. aastast Modenas tegutsenud Alfieri Maserati SpA jäi sõjajärgsel ajal uustulnuka Ferrari varju, kuigi ta saavutused nii võidusõidus kui kiirete seeriaautode alal olid võrreldavad Enzo Ferrari tasemega.

  Viiekümnendatel aastatel pakkus Maserati kuuesilindrilise reasmootoriga GT-autosid, mille dünaamika ei jäänud alla Ferrari kaheteistsilindrilistele mudelitele. Maailma parimad, Itaalia kerefirmad olid ametis Maseratide kujustamisega, mistõttu kuulus mark Ferrariga võrreldavasse kallisse hinnaklassi.

Taustapildil on Jensen C-V8

Vennad Alan ja Richard Jensen süüvisid autoehitusse juba 1928. aastal, kui valmis sai nende väike,  Austin Sevenil põhinev erimudel. Hoopiski tõsisem oli 8 aasta möödudes valminud Jensen 3½ Litre, mida käitas Fordi kaheksasilindriline jõuallikas. 1938. aastal jõuti koguni 4,5liitrise Jensenini, mille reaskaheksane võeti USA margilt Nash.

Taustapildil on Pontiac Parisienne

Automark, mis alustas 1926. aastal Pontiacis (Michiganis) Oaklandi egiidi all läks kaduvikku juba kümmekond aastat tagasi, aga miljonite entusiastide jaoks jäävad ta saavutused, ta võidud ja kaotused – ja loomulikult isiklikud kogemused – tähtsaiks surmatunnini.

Syndicate content