Margid

Taustapildil on Isotta Fraschini

Milano automark Isotta Fraschini tegutses aastatel 1900-1948. Seda püüti taaselustada 1996. aastal, kuid eduta. Kunagisest hiilgusest lihtsalt ei piisanud, et tänastes keerukates oludes toime tulla.

Taustapildil on Maserati 250F

Tänavu on meil kavas taustapiltidel tutvustada ajalukku kuulsusrikka jälje jätnud võidusõiduautosid, kuulugu need siis tippvormelite või võistlussportautode sekka. Autoehituskunsti tippnäidistena omas ajas peegeldavad nood ühtlasi insenerimõtte tollast hetkeseisu.

  Teise maailmasõja eelõhtul, suuresti tänu saksa autoinseneride erakordseile ponnistusile, hakati ehitama hunnituid kompressormootoreid. Toimus läbimurre ka autode koostamisel pruugitavates materjalides, elektrilistes komponentides, laagrites, rehvides, kütustes ja määrdeainetes.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Hudson Super-Six

Kui see Detroidi mark 1954. aasta kevadel koos Nash-Kelvinatoriga American Motors Corporationi moodustas (Kenoshas, Wisconsinis), hakkas lõpule jõudma üks põnevamate hulka kuuluv lugu Ameerika autoloos. Viimased Hudsonid kuulusid mudeliaastasse 1957.

Taustapildil on Austro Daimler ADM I

Ensüklopeediatest leiame Austria automarkide loetelus lisaks nimele Austro (teguses vaid aastatel 1913-1914) veel sama nime seostatuna nimedega Daimler, Fiat, Grade ja Rumpler. Mark Austro Daimler (ka Austro-Daimler) pidas vastu enim aega, tervelt 35 aastat.

Taustapildil on Locomobile Model 48

 Sajand tagasi väga oluline, aga tänaseks ammuilma unustuse hõlma vajunud Ameerika automark asutati 1899. aatal Massachusettsis, kuid koliti juba aasta möödudes üle Bridgeporti Connecticutis

Taustapildil on Pierce-Arrow Model 66

Buffalos tegutsenud marki pole elavate kirjas enam tervelt 80 aastat, aga asjatundjad mäletavad seda kui üht olulisimat nende seas, kellel oli au rajada mõiste Ameerika luksusauto.

Taustapildil on Stoddard-Dayton

Tänavused igakuised avapildid pühendame markidele, mille kohta eesti keeles pole seni peaaegu või siis ülelüldse sõna võetud. Automarke on olnud ju tuhandeid, aga väga paljud neist pidasid vaatlusaluse Ohio ettevõttega võrreldes vastu hoopis vähem aega.

 

Taustapildil on Porsche 914/6

Suurimat kiirust käänulisel teelõigul arendab auto, mille mootor asub mitte ees ega taga, hoopis keskasendis. Porschele, kes ehitas võistlusteks keskmootoriga mudelid 550 Spyder, 550A/1500RS, RSK, RS 60, RS 61, 904 GTS, 906 ja 908 oli see vägagi hästi teada.

Syndicate content