Margid

Taustapildil on Duesenberg Model A

  Indianapolises kolmekümnendatel ehitatud automudelist Duesenberg Model J on isegi eesti keeles ilmunud üht kui teist, alates paarist leheküljest 1979. aastal trükitud raamatus „100 autot“, kui tolle klassikute klassikuks saanud mudeli sünnist oli möödunud pool sajandit.

Taustapildil on Maserati 250F

Tänavu on meil kavas taustapiltidel tutvustada ajalukku kuulsusrikka jälje jätnud võidusõiduautosid, kuulugu need siis tippvormelite või võistlussportautode sekka. Autoehituskunsti tippnäidistena omas ajas peegeldavad nood ühtlasi insenerimõtte tollast hetkeseisu.

  Teise maailmasõja eelõhtul, suuresti tänu saksa autoinseneride erakordseile ponnistusile, hakati ehitama hunnituid kompressormootoreid. Toimus läbimurre ka autode koostamisel pruugitavates materjalides, elektrilistes komponentides, laagrites, rehvides, kütustes ja määrdeainetes.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Pope-Hartford

   Täpselt nagu meie eelmise loo kangelase nimi Autocar, et ütle ka marginimi Pope-Hartford tänasele keskmisele autohuvilisele vähimatki. Sel lihtsal põhjusel, et mõlemad margid olid läinud igavikuteele juba enne Esimese maailmasõja puhkemist.

  Kolonel Albert A. Pope´i haare masinaehituses, millesse ta süüvis juba üle-eelmise aastasaja seitsmekümnendatel, kujunes enneolematuks. Esmalt hakkas ta ühes õmblusmasinatehases valmistama jalgrattaid. Kolme aasta möödudes keskendus ta ainuüksi viimastele.

Taustapildil on Autocar Type X

Mõiste Autocar kuulub juba üle-eelmise sajandi lõppu. Suurbritannias nimelt hakkas 2. novembril 1895 ilmuma hobuvabu kalesse käsitlev ajakiri The Autocar, aga 1897. aastal Pittsburghis asutatud Motor Vehicle Company võttis pärast kevadel 1900 Ardmore´i (samuti Pennsylvanias) kolimist suupärasema nime AutoCar Company.  

Taustapildil on AC Aceca-Bristol

Suurbritannia automark A.C. asutati 110 aastat tagasi Londonis kui Autocars & Accessories Ltd, aga kolme aasta möödudes kolis firma Thames Dittonisse (Surrey) ja võttis nimeks Autocarriers.

Taustapildil on Talbot-Lago

1920. aastaks oli kolmest Prantsuse ja Briti margist kokku pandud konglomeraat S.T.D. Motors Ltd., eesmärgiks pakkuda La Manche´i mõlemal kaldal üpriski laialdast autovalikut. Ajaloo keerdkäigud viisid selleni, et Prantsuse luksumarkidest kõige kauem, lausa viiekümnendate lõpuni, pidas vastu Talbot.

Taustapildil on Horch 853A

Insener August Horch (1868-1951) sidus oma tegevuse esmalt raudteega, aga kui autoasjandus elujõudu kogus võttis ta 1896. aastal vastu Benzi autovabriku juhataja ametikoha Mannheimis. Oma firma lõi ta sajandivahetusel Ehrenfeldis Kölni lähedal.

Taustapildil on Auburn Speedster

1935. aasta Auburn Speedsterit loevad asjatundjad tolle aastakümne Jaguar E-ks. Autoks, mis oli nii elegantne kui kiire ning mida pakuti liigagi odava hinna eest. Fakt, mis loomulikult aitas mõnevõrra kaasa margi hääbumisele juba aasta möödudes.

Syndicate content