Geely päästis Volvo Fordi puurist

Kui Ford Motor ja Zhejiang Geely Holding Volvo müügipaberitele 28. märtsil alla kirjutasid, mõned päevad enne 1. aprillile määratud lõpptähtaega, hingasid mõlemad osapooled kergendatult. Vaadake Fordi finantsbossi Lewis Boothi ja Geely asutaja Li Shufu rahulolevaid näoilmeid! Hind 1,8 miljardit USA dollarit oli muidugi naeruväärselt odav (Ford maksis Volvot 1999. aastal ostes ise 6,5 miljardit) ega muutnud kolme aastaga 30 miljardit kaotanud Fordi (taas küll paranevat) finantsseisu hoomatavalt. Rootsi patsiendist vabanemine, mis võimaldab ressursse paremini kontsentreerida põhitootmisele, oli siiski hea lahendus. Liiati, et see toimus tsiviliseerituimal moel, mitte aga tehaseid Rootsis ja Belgias sulgedes. Kahtlejatele on entusiasmi täis Li Shufu müügijärgselt kirjeldanud, mida ta Fordi puurist päästetud rootsi kiisuga teha mõtleb. Nimelt muuta selle tiigriks ja päästa too võimas loom vabadusse. Hiina allegooriat lahti seletades tähendab see Rootsi (ja esialgu veel ka Belgia) tehase toodangule 200 või koguni 300 tuhande Hiinas odavamalt valmistatud Volvo lisamist. Sellisel puhul võib mark tõepoolest kasumlikuks muutuda.