Aasta algas uute sõiduautode turul tõusvas joones

Käesoleva aasta esimesel kuul kasvas Eesti uute sõiduautode turg ligi neli protsenti.

Jaanuaris müüdi Eestis 2271 uut sõiduautot ehk siis 3,9% rohkem kui möödunud aasta jaanuaris.

Segmentidest olid jaanuaris jätkuvalt populaarseimad keskmised maasturid, milliste osakaal oli 26,5%, ja neile järgnesid väiksemad keskklassi autod (19,8%) ning väiksemad maasturid (18,2%). Hübriidautosid läks kaubaks 309 ja elektriautosid 8. Kogu sõiduautode impordist moodustasid uued autod 58%.

Automarkidest oli jaanuaris edukaim Toyota, milliseid müüdi 458. Järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 314 ja 247 uue sõiduautoga. Mudelite tippu tõusis Toyota RAV4, milliseid osteti 224. Teisele kohale kerkis Renault Clio (157) ja kolmandaks Škoda Octavia (114).

Tarbesõidukite turul jätkus mullu alanud langus ja võrreldes möödunud aasta jaanuariga müüdi tänavu 5,5% vähem uusi tarbesõidukeid. Jaanuaris osutus populaarseimaks margiks Ford 106 müüdud sõidukiga. Järgnesid Citroen ja Peugeot, vastavalt 75 ja 59 sõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo ja Scania, vastavalt 28 ja 26 müüdud veokiga.