The Badger, maailma põnevaim pikap

  Võrratu ampluaaga leiduri Nikola Tesla auks on asutatud kaks elektrivärgiga tegelevat ettevõtet. Esmalt meile kõigile rohkem või vähem teada Tesla, teiseks aga Phoenixis (Arizonas) tegutsev Nikola. Selle asutamisest möödub kuus aastat, aga ta eesmärk on sootuks erinev Tesla omast. Nimelt pöörati esialgu tähelepanu raske klassi (klass 8) vedukautodele. Mudelit Nikola One käitab näiteks pool tosinat elektrimootorit koguvõimusega 750kW, mis ammutavad energiat 320kW mahutavusega akukomplektilt. Õllegigant Anheuser-Busch on tellinud oma toodangu laialivedamiseks lausa 800 ulmelise väljanägemisega, loomulikult punaseks värvitud vedukit.

  Esiklapsele järgnesid mudelid Nikola Two ja Nikola Tre. Esimesena mainitu kujutab endast vesinikukütusel töötavat, nn päevakabiiniga teisendit , aga teine kasutab ära Iveco veoki S-Way raami, veermiku ja kabiini, millega on ühendatud 500-1000 hobujõulised elektriajamid. Tre on projekteeritud Euroopa, Austraalia ja mitme Aasia riigi tarvis. Kolmikule lisandus sootuks väiksem sõiduk rünnakbagi Reckless näol, mis bensiinimootoriga analoogidega võrreldes töötab väga vaikselt ning on pealegi varustatud supermoodsalt luurevõimekuse ja tulejuhtimise täpsuse suurendamiseks (droonid jms).

  Äsja anti teada, et septembris kodulinnas peetaval üritusel Nikola World 2020 on ka ajakirjanikel võimalik proovida hunnitu disaini ja sisuga pikapit Nikola Badger. Auto mõõtmed on 5900x2160x1850 mm, veokasti laius võrdub 1560 mm-ga. Badger on korraga nii vesinikuauto (FCEV) kui akudel töötav veok (BEV). Keskelt läbi on tal varuks 455 hj, piirjuhul aga 906 hj. Piirkondades, kus vesinikutanklad veel puuduvad, läbib BEV 160kWh liitiumioonakude jõul kuni 480 km. Suurim sõiduvaru küünib 950 km-ni.

  Tööautona on Badger fantastiline, kuna ta on võimeline 12 tunni jooksul käigus hoidma arvukaid elektritööriistu. Järelikult pole ehitusele vaja kaasa võtta generaatorit. Haagise mass võib ulatuda 3,6 tonnini, auto ja haagise täismass kokku ületab 8 tonni piiri. Elektrimootorid, teadagi, tagavad suurepärase pöördemomendi. Sestap pole raskelt koormatud veoki kohaltvõtt järskudel tõusudel probleemiks. Pikapi kiirendusvõime, 3 sekundiga „sajani“, on kordades suurem kui tegelikult vaja läheb. Nikola on muide eesmärgiks seadnud 700 vesinikutankla väljaehitamise Põhja-Ameerikas.