Genesisega võidult võidule

  Põgus tutvus Hyundai luksusmargi Genesis sedaaniga G70 Floridas ei jätnud küll kustumatut muljet, aga mõndagi tähelepanuväärset tundus selles autos siiski olevat. Nüüd, kaks aastat hiljem, hulk vahepeal hangitud asjalikku teavet tallele pandud, on täiesti selge, et kordunud on Lexuse 90. aastatel alanud võidukäigu taoline nähtus.

  Hyundai asutas luksusmargi kulusid kokku hoidmata sama skeemi järgi, nagu tegid seda varem Toyota ja Nissan. Nimelt fikseeriti maailmas momendil saavutatud etalontase, analüüsides eeskätt Saksa markide BMW, Audi ja Mercedes-Benz tooteid. Projekteeritavad sõidukid pidid olema vähemalt samade, loodetavalt aga veelgi paremate näitajatega, Lexus kaasa arvatud. Autodele määrati nii-öelda tutvumishinnad, mis tegi hinna ja omaduste suhte iseäranis ahvatlevaks.

  Mark Genesis ilmutas end 2008. aasta jaanuaris peetud Detroidi autonäitusel, kui 60 000 dollari klassi väärilise esiklapse hinnana nimetati umbes poolt sellest. Viis meetrit pika auto kere oli ruumikam ja jäigem kui mainitud „sakslastel“, tippmootor Tau V-8 arendas 380 hj, pruugiti ZF-i kuuekäigulist automaatkasti ning vedrustus kuulus maailma keerukaimate hulka hinnaklassist olenemata. Varustuse tasemes ja viimistluses allahindlusi ei tehtud. Teise põlvkonna HyundaiGenesis (G80) saabus turule aastal 2013, talle järgnesid 3-4 aasta jooksul 4,7 meetrit pikk sportsedaan G70 ning 5,2meetrine G90.

  Milline luksusmark loobuks tänapäeval laiendamast ennast populaarsesse sportlike tarbesõidukite segmendisse? Genesis GV80 kui esiklaps selles segmendis (neli pilti lisatud) tuli müügile 2021. aasta mudelina. 5. märtsil anti teada SUV-i gamma ulatus (kokku 10 mudelit) ja hinnad. USA-s algavad need 48 900 dollarist ning tipnevad 70 950 dollariga. Hinnaalanduste aeg on kauge minevik, kuna mark Genesis on ennast juba ammuilma tõestanud. Samal päeval kuulutati, et järgmise põlvkonna G80 (neljal tumedal pildil) jõuab Koreas müügiesindustesse juba märtsis, mujal aga kuid hiljem.

  Kolmanda generatsiooni auto väljanägemine on suurepärane. Pole ka ime, sest arenduskeskustesse on värvatud kujustuskunstnike absoluutsesse tippu kuuluvad figuurid eesotsas Luc Donckerwolke ja varem Bugatti juures töötanud Alexander Selipanoviga. Esimeses pressiteates vastse G80 tehnilistesse detailidesse veel ei süvenetud, seevastu rõhutati igati kordaläinud, „atleetlikult elgentseid“ disainlahendusi.

  Nendega kaasnevad uus platvorm, täiustused mootorivalikus ning moodsates juhiabilistes. Genesis, olgu öeldud, pakub täna piisavat arvu erinevaid 4-, 6- ja 8silindrilisi mootoreid. Nõrgim on 200 hj arendav diisel, võimsaim aga viieliitrine V-8 oma 426 hj-ga. Automaatkäigukastidel on tervelt 8 käiku.

  10.märtsil oli margil võimalik teatada, et ka 2020. aasta G90 on teeninud USA autoohutusinstituudilt IIHS kõrgeima võimaliku reitingu Top Safety Pick+. Genesis on seega ainus mark, kelle kõik sedaanid nõnda kõrge tunnustuse osaliseks saanud. Kuu aega varem tuli teade, et J.D.Poweri soliidsel hinnangul pole olemas kolm aastat vanade autode töökindlusreitingult Genesiseid ületavaid autosid. Kui tööstusharu keskmine probleemide arv 100 pruugitud auto kohta on 134, siis Genesise näitaja on kõigest 89 Lexuse 100, BMW 123, Audi 136, Mercedes-Benzi 152 ja Infiniti 155 vastu. J.D.Poweri autoomanike rahulolureitingutes, mis puudutab luksusmarke, on Genesise diileritel veel kasvuruumi. Tuhandepunktise skaala kõrgeimal astmel asub 889 punktiga Lexus, Infiniti sai 875 punkti, Mercedes-Benz 865 punkti, Audi 861 punkti, BMW 855 punkti ning Genesis 834 punkti.

  Kõige värskem uudis pärineb 14. märtsist. Sprinteri väledusega rängale turuprognoosile reageerinud Genesis teatas, et järgmise kuue nädala jooksul firmalt auto ostnud inimestele garanteeritakse vajadusel finantsabi näiteks 90 päeva kestva maksepuhkuse või muude võimaliku töökaotuse korral rakendatavate soodustuste näol. Tubli, Genesis!