Järg ongi linnadžiibi käes

Hyundai kontserni luksumark Genesis andis 1. jaanuaril teada, et esimene kõrge kliirensiga auto on tal valmis saanud ja selle müük algab emamaal veel enne kuu lõppu. Pooldžiipide hullus ei näita vähimaidki taltumise märke ja kuna suunaga on ühinenud Genesisest palju luksuslikumategi autode tootjad, oli kõnealuse teadaande ilmumine vaid aja küsimus.

  Mudeliindeks GV80 sai tuntuks seoses 2017. aastal New Yorgi autonäitusele välja pandud ideeautoga. Selle viimistlemine seeriaautoks toimus margi Lõuna-Koreas, USA-s ja Saksamaal tegutsevate stuudiote osavõtul. Genesise senine gamma koosnes sportsedaanist G70, keskmõõtu luksussedaanidest G80 ja G80 Sport ning maailma parimate masstootmises olevate suurte luksussedaanidega mõõtu võtma projekteeritud lipulaevast G90.

  2020. aasta G90 tegi läbi ulatusliku ümberehituse, millest anti teada novembri viimasel nädalal. Autot käitab kas 3,3liitrine turbolaetud V-6 või 5,0liitrine V-8. Võimsust on neil vastavalt 365 ja 420 hj. Endisest veelgi ruumikam auto on nüüd 5,20 meetrit pikk, ta telgede vahet pikendati 3,16 meetrini.

  Seeriamudel GV80 ehitatakse tagaveolistena projekteeritud autode ühisplatvormile, nelikvedu on saadaval niiöelda lisade seas. Koos pressiteatega anti vabaks neli pilti (kõik on lisatud), aga tehnilisi andmeid esialgu veel mitte. Kujustus, mis on sündinud Luc Donckerwolke ja Sang Yup Lee taktikepi all, ei jäta vähimatki kahtlust, et tegu on Genesisega. Mark on end hästi sisse töötanud USA-s, Kanadas, Venemaal, Lähis-Idas ja Austraalias. GV80 lisandumine gammasse avardab müügivõimalusi veelgi. Paari-kolme nädala jooksul saame kuulda, millist mootorivalikut pakkuma hakatakse-