Kümnest silindrist tuhat hobujõudu

  Audi sportauto R8 on kiire sõidu lembeste garaažiesist kaunistanud viimased neliteist aastat. Teise põlve auto äsjase noorenduskuuri järel pole põhjust rääkida sõiduki väljanägemise aegumisest ning ta V-10 mootori forsseeritavus pole eales küsimärgi all olnudki. 5. märtsil teatas tuuningufirma Wheelsandmore näiteks edasiarendusest, mida ta ise lausa „apokalüptiliseks“ nimetab.

  Tehasest tulnud 620hj variandi tippkiirus 331 km/h ja 3,2 sekundit „sajani“ rahuldavad loomulikult kõiki, aga väikeettevõtete nagu Wheelsandmore käekäik sõltub loomulikult panusest, mida nad suudavad omalt poolt sõidukeisse lisada. Niisiis võeti nelikveolise Audi R8 4S seni ca 800 hj arendanud kompressormootor ja timmiti seda täiendavalt asümmeetriliselt töötavate turbode, Capristo väljalaskesüsteemi ja muudetud mootorijuhtimisprogrammi najal. Tulemuseks mõõdeti stendil 1050 hj ja 1000 Nm, sõiduki tippkiirus aga kasvas 357 km/h-ni.

  Täiustatud R8 kiirendusvõime kõver on loomulikult nimetatud arvude vääriline: 0-100, 0-200, 0-300 ja 0-357 km/h saavutatakse vastavalt 2,7, 6,3, 14,2 ja 20,3 sekundiga. Kõrgeima, 4. tasandi tuuningukomplekti hinna 66 387 eurot eest on võimalik saada korralik sõiduauto, aga, nagu öeldakse, meeste ja poiste peamine vahe on neile kuuluvate mänguasjade hinnas.

  Wheelsandmore kasutab firma KW kuni 7 562 eurot maksvaid vedrustuskomplekte, mis muudavad vastavalt vajadusele kliirensit ning aitavad kaasa sõidudünaamika parenemisele. Sepisveljed ja parimad rehvid Continentalilt (ees 255/30/20, taga 325/25/21) tõstavad auto hinda 11 100 euro võrra.