Kahekümnendat korda läbi Itaalia

  Automobilia lugejate seas, julgeme arvata, pole vast kedagi, kes poleks kuulnud Itaalia legendaarsetest, nõnda põnevatet ja ohtlikest maanteesõitudest Mille Miglia. Need sõideti aastatel 1927-1938, 1940 ja 1947-1957. Autod olid läinud lõpuks ülikiireks, kogu üritust kontrolli all hoida ja ohutust säilitada polnud praktiliselt enam võimalik. Viimase hoobi andis ühe Ferrari umbes 280km tunnikiirusel lõhkenud rehv, mille tulemusena hukkusid autot juhtinud „Fon“ de Portago ja ta paarimees Nelson. Itaalia valitsus pani otsemaid keelu alla nii Mille Miglia kui kõik teised, kahe- ja neljarattalistele peetavad maanteesõidud.

  Üksnes autodroomidele sobiva kiirusega avalikel teedel kihutamine lõpetati, aga Targa Florio, Mille Miglia, Sarvina Cupi, Dolomite Cupi ja teiste taoliste unustamatute ürituste mitmes vormis mälestussõite korraldatakse ka täna ning tulevikus. Üks taolistest, Modena Cento Ore, saab tänavu lausa kahekümneseks. Saja tunniga kulgevad ajaloolised autod Roomast Firenzesse ja Modenasse. Ajakavasse kuuluvad võistlused neljal ringrajal, samuti kümme mäkketõusuvõistlust muudele sõidukitele ajutiselt suletud teelõikudel.

  Isegi võite kujutleda, millised võimsad vaated avanevad osavõtjatele, kes 2. juunil alustavad Roomast teekonda põhja poole läbi Orvieto, Rieti, Cortona, Arezzo ja Firenze, et lõpetada sõit Modenas. Finišilipp langeb Modena keskväljakul 6. juunil. Modenas toimub veel samal õhtul võitjate autasustamine. Teel finiši poole peetakse võistlused Vallelunga, Magione, Mugello ja Imola ringrajal.

  Nüüdiskombe kohaselt püütakse vanaautode tossutamist kompenseerida massilise puude istutamisega Apenniinides. Modena Cento Ore öeldakse tulevat süsinikuneutraalne juba viiendat aastat järjepanu. Korraldav ettevõte Canossa Events saab toetust teistelt spetsiifilises sfääris tegutsejatelt nagu RM Sotheby´s, Blackfin, Brose ja Brandoli. Viimati tehtud pildid annavad teile ettekujutuse ürituse mastaapidest ja mitmekesisusest.