Mõned Shelby-uudised

  Mõne viimase päeva jooksul on meie e-postkasti potsatanud paar huvitavat Carroll Shelby nimega seotud uudist, millega teidki tutvustada tahame. 10. aprillil teatas 1830. aastal asutatud kuulus kellamark Baume et Mercier (Genfis), et tal valmis ühele ameerika kõige kuulsamale võistlusautole pühendatud hinnaline ajamõõtja.

   Kupeed Shelby Daytona Cobra kergitasid ameeriklaste prestiiži rahvusvahelises autovõidusõidus tohutult, kui kogusid pikamaasõitudel piisavalt punkte võitmaks esmakordselt vastavat FIA tšempionaati. Esmakordselt suutsid jänkid lüüa võitmatuna näivat Ferrarit! Peagi kordas Ford Motor Company sama, aga Shelby oli siiski esimene.

   Viimased vajalikud punktid tõi Bob Bondurant oma maale Reimsi 12 tunni sõidul. See juhtus 1965. aasta 4. juulil – Ameerika Ühendriikide sünnipäeval! Konkreetne kupee, rahvuslik reliikvia müüdi 2009. aastal peetud Mecumi oksjonil tervelt 7,25 miljoni dollari eest.

    Erakordse võidu 50. aastapäeva tähistades laseb Genfi kellatehas välja 1965 eksemplari neid 44-mm kronograafe tükihinnaga 4450 dollarit. Carroll Shelby enda võistlusnumbrit 98 meenutades tehakse sama arv 18karaadisest punasest kullast kapsliga kelli, need müüakse 19 950 dollariga.

   Shelby American, Inc. teatas omakorda Las Vegasest, et toodab väikese seeria firma ajaloo kõige võimsaimaid pikapeid. Viimaste aastate Ford SVT Raptori baasil aretati mudel Shelby Baja 700, mida kavatsetakse teha 50 eksemplari. Indeksis leiduv arv viitab hobujõududele. 6,2liitrise V-8 ülelaadimiseks pruugitakse 2,9liitrist Whipple-kompressorit. Oma osa annab ka Borla ladus väljalase. SVT Raptori võimsus on teadupärast 411 hj ja senise Shelby Raptori oma 575 hj.

   Veermikku on mitmeti täiustatud. Uuelaadsetele 18tollistele kergvelgedele on tõmmatud BFGoodrichi maastikurehvid K02. Auto välis- ja sisekujundus ei jäta kahtlust pikapi eksklusiivsuses. Auto baashind on 45 000 dollarit (arvestamata ümberehitamiseks võetava Raptori hinda).