Müüakse üks kahest säilinud Cadillacist

  Viiekümnendate aastate teisel poolel troonisid USA autoväljalaskes kaks ainulaadset sõidukit. Ford Motoril Lincoln Continental Mark II ja General Motorsil Cadillac Eldorado Brougham, mis maksis veelgi enam, üle 13 000 dollari. Kabrioleti Eldorado Biarritz sai kätte „kõigest“ 7500 dollari eest (kaheksasilindriline Chevrolet Biscayne maksis 2400 dollarit). Sellel erimudelil oli kolm kahelõõrist karburaatorit (võimsus kerkis 25 hj võrra, 335 hj-ni) ja kliimaseade, mida avaautodel harva leida võis.

   Biarritzi baasil ehitati GM-i arenduskeskuses viis ideeautot, mille kere tagumine pool (ustest arvates) valmistati klaasplastist. „Stabilisaatorid“ olid veelgi kõrgemad ning kandsid tagalaternate paari (viide 1959. aasta Cadillacile). Väidetavalt anti üks viiest kabrioletist äsja pensionile läinud kujustusbossi Herley Earli käsutusse, selline auto oli päikselises Floridas kasutamiseks suurepärane.

   Täna arvatakse viiest kaks eksemplari säilinud olevat ja maikuus Texases peetaval oksjonil olevat pakkuda nimelt see, millega Earl omal ajal sõitis. Hüüdnime „Raindrop“ said kõik viis autot põhjusel, et olid varustatud niiskusanduriga (vihmaanduriga) keskkonsoolil, mis pehme katuse ajami automaatselt käivitas. Katus tõusis pakiruumist ja lukustas end tuuleklaasiraamile. Seejärel tõusid üles ka kõik küljeklaasid ning lahti olnud ventilatsiooniaknakesed pöördusid algasendisse – auto muutus vihmakindlaks.

   Euroopa mõistes olid tollased USA luksusautod niigi varustatud erakordselt laia mugavusseadmete arsenaliga, kuid vihmaandur, käies samalaadsetest pool sajandit ees, oli tõeline sensatsioon. Ega´s autod asjata selle pisikese detaili järgi nime saanud.

   Mõlemat sellenimelist autot on oksjoneil ka varem müüdud, hinnad on seni jäänud vahemikku 220-330 000 dollarit. Maikuu esimesel nädalal Fort Worthis toimuval pole võimatu, et hind ületab tublisti poole miljoni dollari piiri. Fotod firmale RM Sotheby´s tegi Darin Schnabel.