Magusa elu neljarattaline sümbol

  Kes meist, kiiretest Itaalia autodest sisse võetuist, ei mäletaks Pininfarina kuue aastakümne taha jäävaid kujustusalaseid meistritükke?

  Eeskätt oma puhta joonega hiilanud Ferrari 250 GT-d, mida imiteeriti väsimatult. Isegi Fiati pooleteiseliitrine sportauto sai nimetatud Ferrari hiilgusest oma osa. Tänase reeglina eklektiliseks kippuva autokujustuse taustal on vastne Ferrari Roma otsekui sõõm allikavett kõigi nende fantade ja kokade kõrval, mida pöördesse aetud ostjale kaela määritakse. Firma ise arvab samuti, et uudismudeli nimi ja väljanägemine viivad mõtte La Dolce Vita aegadesse, mis kahtlemata olid paremad tänasest.

  See auto pole enam moodsalt sakiline, hävituslennukitest inspireeritud agressiivsete õhuvõtuavadega ja üleliigsete pinnakohrutustega üle külvatud, hoopis sulnidusele püüdlev kaasaegsete analoogide taustal. Suurtel kiirustel vajalik spoilergi on kerre peidetud ja tõuseb teatud hetkel tööasendisse.

  Autot käitava 3,9liitrise turbolaetud V-8 võimsus 620 hj asetub Ferrari Portofino 600 hj ja Ferrari 488 670 hj vahemikku, pöördemoment 760 Nm on aga mõlemaga samal tasemel. Kiirendusvõimet mõõdetakse 3,4 sekundiga „sajani“ ja 9,3 sekundiga „kahesajani“, tippkiirus küünib üle 320 kilomeetri tunnis. Mootoriga on liidetud kaheksakäiguline kahe siduriga käigukast. Elektrooniliste manuste hulk on muljet avaldav: EPS, ABS, EBD jne, kokku kaheksa nimetust. Sellise võimeka auto puhul peavadki ketaspidurid suured olema – 390x34 mm esiratastel ja 360x32 mm tagaratastel. Rehvid aga 20tollised ja 35protsendilised.

  Uudismudel on 4,66 meetrit pikk ja 1,97 meetrit lai, telgede vahe võrdub 2,67 meetriga. Auto on ehitatud loomulikult Ferrari modulaarset kandmikku kasutades, aga koguni 70 % komponentidest öeldakse olevat uued. Võimalikult taha nihutatud eesmootoriga kupee erimass 2,37 kg/hj olevat parim omas turusegmendis. Kuivmass võrdub 1472 ja tühimass 1570 kg-ga. Pakiruumi maht küünib kuni 345 liitrini, kütusepaak mahutab 80 liitrit. Kütusekulu ja süsinikdioksiidi arvud selguvad auto põhjaliku katsetamise käigus.

  Ferrari Roma ei püüagi rõhuda margi võrratule võidusõidupärandile, hoopis luksusele ja kaunile mälestusele aegadest, mil elu oli äravalituile üks lõputu pillerkaar.