Pebble Beachi järelkajasid

  Maailma olulisimaid vanaautosündmusi Pebble Beachis on lõppenud, aga nähtu kohta jätkub entusiastidel ja autoväljannetel veel pikaks ajaks arutamist. Kirjeldasime teile juba Ferrari GTO-ga saavutatud absoluutset ja Ameerika autode uut hinnarekordit, mille püstitas eriti haruldane Duesenberg SSJ.

  Kolmas tuntud oksjonimaja Bonhams saavutas samuti väga hea tulemuse, müües pakutud 135 autost tervelt 110 (81,5 %). Oksjoni käive oli 37,7 miljonit dollarit ja kümme autot müüdi hinnavahemikus 1,11-3,53 miljonit dollarit. Mercedeseid oli hulgas 3, Porschesid 2 ja Bentley´sid 2. Ferrari, Siata ja Alfa Romeo olid esindatud ühe näidisega. Mainitud 3,53 miljonit maksti tänaseks ainsana säilinud 1948. aasta Touring-kerega võistluskupee Alfa Romeo 6C 2500 eest.

  Mootorihuviliste maiuspala oli loomulikult läinud sügisel juba põgusalt tutvustatud Hennessey hüperauto Venom F5 jõuallika esitlemine. Bugatti Chironil on 1500 hj ja 1600 Nm saavutamiseks vaja läinud kaheksaliitrist töömahtu, 16 silindrit, 64 klappi ja loomulikult turbolaadimist lausa nelja kompressoriga. F5 ajab läbi 7,6 liitri, 8 silindri ja 16 klapiga ja ta kaks eriti suurt turbolaadurit töötavad kuni 1,65baarise rõhuga. Tulemuseks on 1600 hj 7200 pöördel ja 1760 Nm 4400 pöördel minutis.

  Hennessey kavandatavast 24 autost koosnevast seeriast 15 suhtes olevat juba tõsist ostusoovi näidatud. See võib küll nii olla, on ju auto baashind „kõigest“ 1,6 miljonit dollarit (erivarustuse eest saab küsida kuni 600 000 dollarit lisaks). Hind on väga odav uue Bugatti Divo 5,8 miljoniga võrreldes, liiati et ameeriklaste oluliselt kergem auto võib ehk tõesti saavutada kuni 300 miili (480 km) tunnis.

  Seeriasse läheb F5 2019. aasta viimastel kuudel, aga enne veel püütakse prototüübiga Texases mainitud tippkiirus välja sõita.