Progress terasest autokerede alal

  Alumiiniumisulamite kasutamine autoehituses on teadagi ülimalt levinud nähtus, aga pole põhjust arvata, et terasetootjad oma turuosa säilitamiseks vastuaktsioone ette ei võtaks. Ei nüüd ega ka tulevikus mitte. Arvutimodelleerimine võimaldab terasest kandekerede tõelist peenhäälestamist. Kõrgtugevast terasplekist vormitud detailid on varem kasutatuist sageli nii kergemad kui suurema löögienergia neelamise võimega, töötavad paremini paindele ja väändele.

  Taoliste detailide töötlemine pressidel on paraku keeruline, nad on venitamise suhtes trotslikud (rabedad). Sestap on Mazda Motori, Nippon Steele´i ja JFE Steele´i saavutatud tulemus 1310 MPa-klassi teraste külmstantsimisel märgilise tähtsusega. Seni suudeti võrreldavaid detaile pressida enimalt 1180 MPa klassi terastest, et säilisid etteantud mõõtmed.

  Saavutus leiab esmalt rakendamist vastse Mazda3 juures, millele järgnevad teised uue põlvkonna SKYACTIVE-arhitektuuriga sõidukid. Värviliselt on joonisel märgitud detailid, mis on valmistatud terasest „1310“. Komplektiga säästetakse kaalus umbes 3 kilogrammi, seejuures muutus kere tugevamaks.