Toyota Supra valmib suveks

  Toyota marki sportautode ehitamine ulatub tagasi aastasse 1965, kui hakati tegema miniatuurset mudelit Sports 800. Kes ajaloohuvilistest ei teaks sellele peagi järgnenud sensatsioonilist 2000 GT-d, mis muuhulgas püstitas 16 kiirusrekordit. Vasakrooliga autosid USA turu tarvis ehitati pelgalt 60, kokku aga 351 eksemplari.

  Kulus veel 11 aastat esimese põlvkonna Supra valmimiseni, teise põlve Supra (A60) aga eemaldati Celicast. Täiesti omaette nähtuseks kujunes kolmanda põlvkonna auto A70 (1986). 1993. aasta mark IV oma 320 hj-ga ja viiesekundilise kiirendusajaga pakkus konkurentsi Euroopa mitu korda kallimatele GT-autode.

  Supra A80 pidas konveieril vastu lausa 2002. aastani. Tõsi, USA-s lõpetati müük juba 1998. aastal. Seda enam oli Detroidi näitusel oodatud viienda generatsiooni auto debüüt, milleni oli kulunud enam kui 20 aastat. Uusi Suprasid hakatakse ehitama Grazis (Austria), esimesed partiid jõuavad ostjateni eeloleval suvel.

  2020. aasta mudeli esialgsed andmed on sellised. Telgede vahe 2470 mm, gabariit 4380x1854x1293 mm, tühimass 1540 kg. Turbolaadimisega reaskuuene jõuallikas arendab 335 hj ning on ühendatud 8käigulise „automaadiga“, mille valitsad asuvad rooli juures. Vedrustus on adaptiivne, piiratud libisemisega diferentsiaal töötab kuni 100% blokeerimiseni. Rehvimõõt on erinev: ees 255/35 R 19, taga 275/35 R 19, Brembo pidurite kettaläbimõõt esiratastel küünib 350 mm-ni.

  Auto sõidab 250 km/h ja teeb „sada“ paigalt 4,2 sekundiga. 2020. aasta Toyota GR Supra baashind on USA-s 49  990 dollarit. Esimesena jõuavad turule poolteist tuhat tippvarustuses autot Launch Edition hinnaga 55 250 dollarit. Need haaratakse loomulikult lennult põhjusel, et tulevikus on neil tavamudelist palju suurem kollektsioneerimisväärtus.

  19. jaanuaril tuli Arizonast teade, et GR Supra esimene eksemplar (VIN sisaldab numbrikombinatsiooni 20201) on Scottsdale´i oksjonil maha müüdud hinnaga 2,1 miljonit dollarit. Raha kantakse üle kahele heategevale organisatsioonile.