Uhke Lincoln on tulekul

  Käimasoleva New Yorgi autonäituse olulisim uudis ameeriklastele luksusautode segmendis on kahtlemata Cadillac CT6, 1700 kg-ga maailma kergeim sõiduk omasuguste seas. Algab ju isegi kuuesilindrilise jõuallikaga BMW „seitsmenda“ vastav näitaja arvust 1825 kg, rääkimata 12silindrilise auto 2105 kg-st.

   Cadillaci käitab samuti kuuesilindriline, aga kahe turboga V-6 nimelt. Töömahtu on seejuures kõigest 3 liitrit, võimsust siiski tervelt 399 hj. Sellega sai selgelt (29 hj võrra) löödud samalaadse, aga poole liitri võrra suurema mootori võimsus Lincolni sedaanil MKS.

   CT6 ja MKS on täpselt sama pikad (5185 mm), aga Cadillac on tervelt 9 cm võrra madalam. Ebaõiglane oleks võrrelda nõelasilmast Cadillaci ligemale seitse ja pool aastat vana Lincolniga. Ootame ära järgmise põlve MKS-i, mis valmib tuleval aastal.

   Mõlemal kuulsal USA luksusmargil on oma tegemistes tõsi taga, suund on võetud saksa ja jaapani analoogidega võrdseks saamisele ja kohati isegi ületamisele. Lincolni disainibossiks on ringiga tagasi inglane David Woodhouse (kes kujustas 12 aasta eest 1961. aasta „kastauto“ Lincoln Continental selgete mõjutustega Lincoln Continental Concepti).

   Tänavune samanimeline esindab pehme vormistuse mõttes sootuks teistsugust disainikeelt, aga idee malbel viisil ostja ära võluda on selgem kui eales. Lincolni embleemi püstjate „tähtede“ lõputu kordamine läikivast ümbrisest ilma jäetud radiaatorivõrel on huvitav lahendus.

   Ehisdetailide paigutamine eriti elegantsete proportsioonidega kerele tundub ülimalt maitsekas. Kogumuljele mängivad kaasa 21tollised kergveljed, firma SPD elektrokromaatilisest klaasist katus ja uuelaadsed LED-laternad.

   Auto tervitab lähenevat omanikku tulede süütamisega väljas ja sees. Uudislikud on nii uksekäepidemed E-Latch kui sulgurid, mis eriti sujuva avanemise ja sulgumise tagavad. Surunupud on peidetud käepidemete alumisele küljele.

   Interjööris valitsevad parim naturaalnahk kombinatsioonis Alcantaraga ning kroomitud või siis kergelt kullakarva ehisdetailid. Ideeautol on istmeid vaid neli. Nood on iseäranis ulatuslikult, lausa 30 moel reguleeritavad. Kui ees paremal kedagi ei istu, sõidutab taga istuja esiistme nupuvajutusel ette ja tal tekib võimalus teekonda poollamaskil asendis jätkata. Sume sisevalgustus lähtub nii laest kui keskkonsooli alaosalt. Konsooli on ehitatud baarikapp, klapplauakesele saab seada sülearvuti.

   Mõistagi pole vaja lisada, et elektroonilisi abivahendeid on autosse paigutatud hulgi, teiste seas ka sõidumüra kahandav seade. Audiosüsteemile saab valida ühe kolmest toimimisvõimalusest. Mootori ja jõuülekande koostoime programme on samuti kolm, normaalne, sportlik ja mugav.

   Mootoriks valiti kolmeliitrine EcoBoost, mis töötati välja uue MKS-i tarbeks. Selle tehnilisi andmeid pole avaldatud, aga pole võimalik, et võimsus Cadillac CT6 ca 400 hj-le alla jääks. Cadillaci väljapaistev tulemus auto kere ja muude komponentide kergendamise alal nõuab samuti adekvaatset reaktsiooni. Loomulikult saab seeriaauto viis istet ja CT6-ga võrreldavad gabariidid.