Venom F5 katseeksemplarid on töösse võetud

  Texase firma Hennessey Performance kavast ehitada maailma kiireim (üle 500 km/h) seeriaauto Venom F5 on räägitud juba pikemat aega. Seeria tuleb mõistagi väike, 12 autot müüakse USA-s ja teist sama palju rahvusvahelisel turul. Esmalt valmib kolm autot, katsetused algavad aprillis. USA kvoot olevat juba peaaegu välja müüdud.

  Lõplikult viimistletud seeriamudeli esmaesitlus on määratud Monterey autonädalale, mis toimub igal aastal augustikuus. Auto baashind läheneb Bugatti Chironi klassile ja võrdub 1,8 miljoni dollariga. Bugattid on siiski keskelt läbi miljoni võrra kallimad. Chironi ametlik tippkiirus on küll 420 km/h, kuid mõni kuu tagasi sõitis Andy Wallace mõnevõrra forsseeritud eksemplariga Ehra-Lessieni trekil Saksamaal välja üle 490 km/h. Sellega ületas ta seeriaautol esimesena brittidele ja ameeriklastele nõnda tähtsa raja 300 miili tunnis. Tasub meenutada, et esimese inimesena saavutas maismaal taolise kiiruse Donald Campbell, seda 2300hj lennukimootoriga rekordautol Bluebird. See juhtus Bonneville´i soolajärvel 1935. aasta septembris.

  Chironi ülikeeruka, soojusvaheteid täis riputatud mootori kõrval tundub Hennessey 6,6liitrine, kahe turbolaaduriga V-8 vägagi lihtsakoeline. Mulje on muidugi petlik, sest komponentide valmistamiseks on kasutatud parimaid võimalikke materjale ja meetodeid. Tulemus on ka seda väärt: 1817 hj 8000 pöördel minutis ja 1617 Nm 5500 juures. Võimsus on suurem kui Bugatti rekordi tarvis tuunitud jõuallikal ja auto tuleb kahetonnisest Bugattist ka väga palju kergem. Võimekuses saavutada üle 500 km/h pole sestap kahtlust.

  20. jaanuaril avaldati F5 süsinikplastist monokoki pildid ja andmed. Kaalub see pelgalt 86 kg ning ta väändejäikus on ääretult kõrge – kraadi võrra väänamiseks tuleb kandmikule rakendada 52 000 Nm! Auto ettevalmistamine suurteks tegudeks kulgeb igati ajagraafikus.