Honda püüab defineerida 21. sajandi superautot

Kui alumiiniumkandmikuga sportkupeed Honda (Acura) NSX 1990. aasta suvel Jaapanis ainulaadsel aeglasel koosteliinil, kõige oskuslikema tööväe käte all seeriatooteks muutusid, kohendus ühtlasi ka superauto mõiste.

  Täna, veerand sajandit hiljem, püütakse selle sõiduki järglasega kuulsale eelkäijale mitte häbi teha. Uue Acura NSX-i näol on tegemist Detroidi autonäituse vast oodatuima debüüdiga. Tõsi, see auto pole enam tõeline „jaapanlane“, suures osas sai NSX välja töötatud Honda Põhja-Ameerika arenduskeskuses, mis asub Raymondis (Ohio).

   Võrreldes ideeautoga NSX Concept (2012) on põhilisi mõõtmeid vähe muudetud. Telgede vahele lisati 20, laiusele 25 ja kõrgusele 15 mm. Üksnes pikkuselt suurenes auto 80 mm võrra, nimelt 4470 mm-ni. Kui aga võrrelda uut NSX-i 2005. aasta mudeliga, siis torkab silma erakordselt suur erinevus telgede vahe pikkuses, tervelt 2630 mm algmudeli 2350 mm vastu.

   Lisatud pildid komponentide paigutusest keres annavad selguse, miks telgede vahet sedavõrd palju muuta oli vaja ning kuidas see autokere nn kolme mahu proportsioone mõjutas. Kujustuses on püütud säilitada piisavalt vihjeid originaalile, aga üldmulje langeb kokku täna üldiselt aktsepteeritud, üsna kaootilistena mõjuvate pinnaotsingutega. Sellisel vabadusel on ka oma helgem pool – saab hästi välja mängida vajalikus suuruses aerodünaamilise survejõu tekitamise ja kerest suurte õhukoguste läbi juhtimise kombinatsiooni.

   Kui algne NSX läks ajalukku maailma esimese alumiiniumkandmikuga seeriaautona, siis ka uue sõiduki kere juures leiame piisavalt uuenduslikkust. Maailmas esmakordselt on alumiiniumist ja terasest ruumiline raam kombineeritud süsinikplastpõhjaga. Nimetatud materjalide ühendusviisides on samuti piisavalt uudsust. Kerekatmik koosneb alumiiniumist ja komposiidist SMC.

   Keskmootoriks valiti 75kraadine, 3,5liitrine kahe nukkvõlliga V-6, mille kõrgust teepinnast vähendati kuiva karteri abiga. Turbolaadureid on tal kaks. Mootor on ühendatud 9käigulise robotkastiga, mis võimaldab sidurite paarile tänu ülikiireid käiguvahetusi. Mootori ja käigukasti vahele on kinnitatud elektrimootor, mis erinevais sõidufaasides sisepõlemismootorile mitmel moel appi tuleb. Esiveo tagab elektrimootorite paar auto esiosas, loomulikult lubab see pidevalt varieerida veojõudu esitelje rataste vahel.

   Keeruka nelikveoskeemi talitlusprogramme saab juht valida nelja vahel. Nende nimed on Quiet, Sport, Sport+ ja Track. Quiet tähendab vaikselt kulgemist üksnes elektrimootorite jõul, näiteks öösel elurajooni naastes. Track seevastu võimaldab rajapäeval näidata, milleks NSX kiireid ringe sõites tegelikult võimeline on.

Keeruka sõiduki tootmiseks rajati Marysville´i (Ohio) moodsaim tehas ja mehitati see hästi välja õppinud, motiveeritud inimestega.