Ajalooline Alfa naaseb Bresciasse

  19. mail asub Bresciast Rooma poole teele üle 450 vanaauto – sõidetakse järjekordne Mille Miglia Storica, mis on sellenimelise maailmakuulsa maanteesõidu (peeti aastatel 1927-1938, 1940 ja 1947-1957) mälestussõit.

  Oma autod eeskujulikku konditsiooni viinud kollektsionääre saabub osalemaks kõigist maailma paigust. Austraaliast näiteks jõuab Itaaliasse üks 1929. aasta Alfa Romeo, mille sõidukorda seadmine nõudis Lawsonite perekonnalt palju tööd ja vaev. Isa, kes pärli 1972. aastal ühes Kalaabria farmis tonnide viisi ladustatud põllutehnika virnade tagant avastas, ei näinud auto valmimist, kuigi tegeles ennistamisega aastat kümme. Töö viis lõpule ta poeg Paul koos teise alfistaga, Graeme Sedgwick nimi.

  Alfa Romeo 6C 1750 SS-i näol on tegu insener Vittorio Jano meistritükiga. Taoline auto võitis 1929. aasta Mille Miglia 18 tunni 4 minuti ja 25 sekundiga, näidates enam kui 1600-km distansil ligemale 90-km keskmist kiirust. Võistluspaari Campari-Ramponi edu teisena lõpetanud O.M.-i ees (Morandi-Rosa) oli paaegu 10 minutit. Aega alla 19 tunni suutsid näidata kõigest 5 autot 42 lõpetanu hulgas. Startis neid 72.

  Auto, mille austraallane 44 aastat tagasi koju tõi, oli läbinud kõigest 8342 km ja tal olid isegi kunagised registreeerimismärgid küljes. Kompressormootor töömahuga 1742 cm³ oli purunenud ning selle taastamine võttis enim aega ja kulu. Tehaseandmetel arendas kahe ülanukkvõlli ja surveastmega 5,0:1 jõuallikas ülelaadimisele tänu 85 hj 4500-4800 pöördel minutis. Normaalse laadimise ja surveastme 6,25:1 puhul oli mootori võimsus 64 hj. Täna maksavad erimudelid SS ja GS oma harulduse tõttu oma poolteist miljonit eurot.