Honda Tokyo autonäitusel

Civic Type R

  10. jaanuaril Tokyo autonäitusel avatud Honda väljapanekus köidab enim tähelepanu kiiruslik Civic Type R. Mudeliaastaks 2020 pakutakse arvukalt nii auto vormi kui sisu puudutavaid täiustusi. Kere aerodünaamikat parendati, võre suurem pindala teeb jahutuse efektiivsemaks, keretoonide hulka on ilmunud mudelile ainuomane sügavsinine Boost Blue. Rool on mähitud Alcantarasse, käigukangi liikumisteid on veelgi lühendatud. Rakendatakse juhiabiliste komplekti nimega Honda Sensing.

  Seda sportlikku Hondat käitab teadupärast võistlusmootorite põhimõtteil ehitatud, otsepritse ja turbolaadimisega kaheliitrine jõuallikas võimsusega 320 hj ja pöördemomendiga 400 Nm. Tohutu võimsusvaru kindlustab alla 1,4 tonni kaaluvale sõidukile kiiruse üle 270 km/h. Ülekandearvudelt „tihe“ kuuekäiguline manuaalkäigukast omab kaht kiirkäiku. Juhil on võimalik valida kolme sõiduseadistuse hulgast, need on Comfort, Sport ja +R. Valik mõjutab vedrustuse jäikust ning rooli ja gaasipedaali tundlikkust.

  Veermiku-uuenduste hulka kuuluvad uued kahesest osast koostatud pidurkettad ja parendatud piduriklotsid. Amortisaatoreid muudeti eesmärgiga suurendada sõidumugavust, roolitunnetus paranes tänu täiustustele esivedrustuses. Aktiivne mürakontroll modifitseerib autolt kostvaid helisid vastavalt valitud sõiduseadistusele. Uue Type R-i täiendavad andmed ja hinnad tehakse avalikuks lähiajal, kui algab mudeli müük eksportturgudel.

  Honda nimetab oma NSX-i 21. sajandi inimesekeskseks superautoks. Teise põlve NSX valmis teadupärast aastal 2016. Ta 581 hj arendav mootor kindlustab 307 km/h ja 0-100 km/h 3 sekundiga. Erilisi täiustusi kiire kupee ei vaja, küll aga pakutakse autot nüüdsest ka erekollases värvitoonis nimega Indy Yellow Pearl II (lisatud on kaks pilti selliselt värvitud autost).